10 ایده دکوراسیون مدرن برای منازل

۱۰ ایده‌ کارآمد برای اجرای دکوراسیون مدرن در منازل

اگر به دنبال ایده‌هایی برای دکوراسیون مدرن در منازل هستید، خوشبختانه راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید خانه خود را طراحی کنید. در دکوراسیون مدرن، سادگی عامل اصلی است. البته ساده به معنای دکوراسیون خسته‌کننده و مدرن با خطوط تمیز، پالت رنگ خنثی و اشکال هندسی خسته‌کننده نیست. دکوراسیون مدرن در منازل می‌تواند گرم، راحت و کاملاً شیک باشد. اما چطور باید دکوراسیون مدرن در منازل خود را اجرایی کنید؟ بدیهی است، کافی است سری به فروشگاه لوازم‌خانگی و دکوری بزنید و اقلامی را انتخاب کنید که خطوط تمیز و صاف دارند و البته ساده هستند! برای شروع شاید کمی بیشتر ازآنچه فکرش را بکنید طول بکشد ولی نگران نباشید در این مقاله چندین ایده کارآمد وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها دکوراسیون مدرن در منزلتان اجرا کنید.

۱) از شر وسایل اضافی خلاص شوید!

این اولین قدمی است که باید انجام دهید. در حقیقت، شما باید لوازم اضافی را از دکور خانه‌تان حذف کنید تا جا برای انرژی‌های جدید به منزلتان باز شود! نیازی نیست که صرفاً یک اتاق و چهارتا صندلی را نگه‌دارید و افراطی عمل کنید ولی دست‌کم اگر معتاد خریداری انواع گلدان‌ها و مجسمه‌های کوچک و بزرگی هستید که هیچ ربطی به هم ندارند وقت آن رسیده است که برای داشتن دکوراسیون مدرن در منزلتان، از برخی از آن‌ها دل بکنید. معمولاً موارد کوچک است که اکثر هرج‌ومرج را در خانه ایجاد می‌کنند. یک فضای تمیز و خلوت بزرگ‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد و ایجاد فضای باز در خانه‌یکی از اساسی‌ترین نکات دکوراسیون مدرن در منازل است.

10 ایده دکوراسیون مدرن برای منازل

۲) دکوراسیون مدرن در منازل باید کاربردی باشد

ایده دوم برای دکور خانه مدرن، توجه به کاربردی بودن وسایل و اقلام منزل است. نه‌تنها باید اتاق‌های شما تمیز و با حداقل آثار هنری و لوازم جانبی ساده باشد، بلکه باید کاربردی باشد. کاربردی بودن از اتاق به اتاق متفاوت است، اما قانون کلی این است که وقتی شما به یک اتاق بروید، باید دسترسی آسان و استفاده از اقلام مختلف در آن را آسان کنید. بنابراین، به‌عنوان‌مثال، در اتاق نشیمن، هرچند مبل‌های استیل زیبا هستند اما در دکوراسیون مدرن در منازل جایی برای آن‌ها نیست! آشپزخانه‌ای هم که با دکوراسیون مدرن طراحی‌شده است، باید یک اپن یا جزیره بزرگ داشته باشد و دسترسی به تمام وسایل آشپزی آسان باشد.

۳) تکنولوژی را عضو جدانشدنی دکوراسیون مدرن در منازل بدانید

اگر شما به دنبال یک‌خانه جدید مدرن هستید، وقت آن رسیده است که یک‌قدم پیش بگذارید و از تکونولوژی های جدید در خانه‌تان استفاده کنید. به استفاده از سیستم گرمایش و سرمایش از کف فکر کنید، یا با استفاده از کنترل‌های مخصوص، چراغ‌های خانه را خاموش و روشن یا تنظیم کنید. افزونه‌های جزئی می‌توانند به تغییرات قابل‌توجهی در خانه کمک کنند.

10 ایده دکوراسیون مدرن برای منازل

۴) به نورپردازی در دکوراسیون داخلی منازل توجه کنید

یکی از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون مدرن در منازل استفاده از رنگ‌های روشن است. خانه‌های مدرن اغلب با پنجره‌های بزرگ نور اصلی منزل را دریافت می‌کنند و با استفاده از آباژورهای زیبا و مدرن، جای لوسترهای کریستالی را پر می‌کنند! روشنایی خوب می‌تواند نقش مهمی در ایجاد تغییر در داخل خانه شما داشته باشد. به‌جای چراغ‌های ولتاژ بالا، شما باید از روشنایی کم ولتاژ استفاده کنید، زیرا آن‌ها مقرون‌به‌صرفه هستند.

۵) از رنگ‌های روشن استفاده کنید

خانه‌های مدرن از رنگ‌های روشن درروش های مختلف و گسترده استفاده می‌کنند. این کار باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا هم می‌شود. رنگ‌های سفید و خاکستری پرطرفدارترین رنگ‌های دکوراسیون مدرن در منازل هستند اما اگر فکر می‌کنید خانه‌تان بی‌روح به نظر می‌رسد می‌توانید از رنگ‌های سبز روشن استفاده کنید یا با کاغذدیواری به خانه رنگ و لعاب بدهید! البته یادتان نرود سادگی فاکتور اساسی دکوراسیون مدرن است.

۶) به سراغ عناصر صنعتی و لوازم دکوری فلزی بروید!

اگر پیشرفت بتن، فولاد و شیشه به‌عنوان مصالح ساختمانی نبود، سبک طراحی مدرن وجود نداشت. بنابراین، با انتخاب دکوری‌های جذاب و جدید با روکش آهن و فولاد و عناصر بتنی، به هسته مدرنیسم ادای دین کنید. توجه داشته باشید که اگر فضای خانه‌تان به‌اندازه کافی درخشان نباشد، واقعاً هیچ تأثیری بر مهمانان نخواهد داشت. رنگ‌های فلزی مانند طلا، نقره و برنز می‌توانند نقش مهمی در اضافه کردن لمس نقره‌ای در اطراف خانه ایفا کنند. برای اضافه کردن این رنگ‌ها به‌صورت خلاقانه باید ظرافت به خرج دهید و تمام خانه را طلایی نکنید!

10 ایده دکوراسیون مدرن برای منازل

۷) فرش‌های مدرن را جایگزین کنید!

فرش در دکوراسیون ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارد اما اگر می‌خواهید دکوراسیون مدرن در منازل خود پیش بگیرید لطفاً فرش‌های قرمز لاکی قدیمی را فراموش کنید. می‌توانید از فرش‌های حجری استفاده کنید. نکته مهم در دکوراسیون مدرن این است که نباید تمام فضا و کف‌پوش را بافرش بپوشانید اما یادتان باشد که تمیزی رکن اصلی این سبک است و باید خانه‌تان تمیز باشد.

۸) آینه‌ها را هوشمندانه قرار دهید

درحالی‌که ممکن است به آینه‌ها دقت نکنید، باید بدانید قرار دادن استراتژیک آینه‌ها می‌تواند درنهایت به ایجاد یک توهم فضا منجر شود و خانه‌تان را بزرگ‌تر نشان دهد. همچنین می‌تواند نور خانه را بیشتر کند و دو معیار فضای باز و نور را که در دکوراسیون مدرن منزل مهم است، برایتان به ارمغان بیاورد.

۹) مبلمان ساده انتخاب کنید

برترین طراحان داخلی مدرن مبلمان را با خطوط مستقیم انتخاب می‌کنند. بنابراین، از مبلمان با پارچه ساده استفاده کنید و از الگوهای پررنگ یا چاپ خودداری کنید.

۱۰) فضای خانه‌تان را بهینه کنید.

اگر شما یک دکور مدرن می‌خواهید پس‌ازاین ایده برای داشتن فضای باز در خانه خود استفاده کنید. این ممکن است در برخی از خانه‌ها امکان‌پذیر نباشد که نقشه ساختمان را تغییر دهند اما شما می‌توانید با استفاده از رنگ، پارچه و مبلمان، ظاهر فضاهای باز را ایجاد کنید. چینش خانه‌تان را طوری انجام دهید که فضایی برای رفت‌وآمد باشد. همچنین می‌توانید برای باز کردن فضای آشپزخانه و اتاق‌خواب از جداکننده‌های کابینت و کمد استفاده کنید و از تمام فضا بهره ببرید.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی