گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان که ماشین بازها را دیوانه می‌کنند!

گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان که ماشین بازها را دیوانه می‌کنند!

نگاهی به سبک سنتی اتومبیل‌های کلاسیک آلفا رومئو تا ظاهر زیبا و جاودانه ماشین اسپرت فراری کافی است تا بدانید چرا خودروهای کلاسیک همچنان به‌عنوان ماشین موردعلاقه هزاران مجموعه‌دار در سراسر جهان هستند. اما همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود، هنوز هم کسانی هستند که می‌خواهند سرعت خودروهای ۵۰ سال پیش را تجربه کنند، عاشق خطوط و زیبایی خودروهای کلاسیک رؤیایی هستند و می‌خواهند هر طور شده یکی از آن‌ها را داشته باشند! پس شکی نیست که تقاضای زیادی برای ماشین‌های کلاسیک وجود داشته باشد. افزایش تقاضا هم طبیعتاً باعث شده است برخی از این خودروها تبدیل به گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان شوند. همیشه برخی از خودروهای کلاسیک وجود دارند که ارزش بیشتری نسبت به سایر خودروها دارند یا دارای یک افزودنی منحصر به‌ فرد هستند. برای آشنایی بیشتر با ۱۰ تا از گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان که تابه‌حال به مزایده گذاشته‌ شده‌اند، ادامه مقاله را بخوانید.

گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان که ماشین بازها را دیوانه می‌کنند!

  1. FERRARI 250 GTO

به لطف رنگ سرخ پر جنب‌وجوش این خودرو تمام چشم‌ها را به خودش خیره می‌کند. پس شکی نیست که این فراری ۱۹۶۲ یکی از پرطرفدارترین خودروهای تاریخ باشد. علاوه بر طراحی کلاسیک دهه ۶۰ خودش که شماره‌های جسورانه آن در همه زوایای خودرو قابل‌مشاهده است، این ماشین کوچک به همان اندازه قدرت دارد که از یک ماشین مسابقه‌ای انتظار دارید. جای تعجب نیست که مجله خودرو یکی از این خودروها را به‌عنوان یکی از مطلوب‌ترین مدل‌های موجود گزارش کرده است.

باوجود کمتر از ۴۰ دستگاه از ۲۵۰ GTO که تاکنون ساخته‌شده است برای کارشناسان خودروهای کلاسیک تعجب‌آور نیست که این مدل بکر با احتساب کارمزد خریداران باقیمتی کمتر از ۴۸٫۴ میلیون دلار به فروش رسیده و آن را باارزش‌ترین خودرو در لیست گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان برای فروش کرده است.

  1. ALFA ROMEO 8C 2900B LUNGO SPIDER

این اتومبیل کلاسیک واقعی، وسیله نقلیه ۱۹۳۹ کاملاً مظهر تصویر و سبک اواخر دهه ۳۰ و اوایل دهه ۴۰ است. این خودرو که یکی از اتومبیل‌های اسپرت لوکس اصلی محسوب می‌شود، ممکن است یکی از قدیمی‌ترین خودروهای موجود در لیست باشد، اما مطمئناً تمام عناصر لازم برای رقابت با خودروهای مدرن‌تر را دارد، به‌ویژه در مورد ظاهر بی‌نظیرش!

این خودرو در اوج شکوفایی خود یکی از بهترین خودروهای مسابقه‌ای در بازار بود، که زیر کاپوت قرار داشت و بارها و بارها به‌راحتی از مسابقات پیشی گرفت. اخبار حاکی از آن است که این خودرو در حراجی به ارزش ۱۹٫۸ میلیون دلار به فروش رفته است و یکی از گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان است.

  1. پورشه ۹۵۹ پاریس داکار ۱۹۸۵

آیا می‌توان پورشه ۹۵۹ پاریس داکار ۱۹۸۵ را تنها با گذراندن چند دهه از عمر خود به‌عنوان یک ماشین کلاسیک در نظر گرفت؟ به گفته کارشناسان، نسل جدید کلاسیک‌های جوان هنوز زیر چتر این خودرو قرار دارند. با استایل متمایز دهه ۸۰، مجموعه‌ای از حمایت‌های مختلف روی بدنه خودرو و ظاهر مسابقه‌ای شیک بارنگ قرمز پررنگ، به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا حراج‌کنندگان ممکن است عاشق این مسابقه‌دهنده دهه ۸۰ شوند.

پاریس-داکار ۹۵۹ که به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس شرکت خودروسازی مشهور در حراجی قرار گرفت، در مقایسه با نسخه استاندارد جاده‌ای این وسیله نقلیه چندین برابر قیمت داشت. این خودروی کوچک و درعین‌حال قدرتمند به دلیل موقعیت منحصربه‌فرد خود به‌عنوان هدفمند طراحی‌شده برای رالی پاریس-داکار، در حراجی ۵٫۹ میلیون دلار چشمگیر به فروش رسید و یکی از گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان شد.

  1. ۹۳۵ DUESENBERG SSJ

یک سوپر اسپرت تمام آمریکایی که به دوران کلاسیک تولید آمریکایی بازمی‌گردد، دوزنبرگ SSJ 1935 نمونه دیگری از طراحی سنتی با نیش قوی است. این مدل خاص که در آن زمان یکی از ابر خودروهای جهان طراحی‌شده بود، با بدنه نقره‌ای پر جنب‌وجوش که از رنگ مشکی و قرمز معمولی آن زمان متمایز است، کامل شده است.

این مدل خاص به‌عنوان یکی از گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان، بیش از آن چیزی است که به چشم می‌آید. اولین مالک آن بازیگر گری کوپر بود. این ابر خودرو کلاسیک که در حراجی باقیمت ۲۲ میلیون دلار فروخته شد، گران‌ترین خودروی ساخت آمریکا است که تاکنون به فروش رسیده است.

  1. ۱۹۵۵ JAGUAR D-TYPE

منحنی بدنه این خودروی کلاسیک، یک‌چیز واقعاً منحصربه‌فرد در نوع جگوار D است که آن را از سایر خودروهای کلاس خود جدا کرده است. این مدل خاص بارنگ آبی خیره‌کننده و باسابقه‌ای طولانی طراحی منحصربه‌فردی دارد. خودرویی که در مسابقه ۲۴ ساعته زمان در ۱۹۵۶ پیروز شد، نوع D تنها پیروز کلاس خود است که تا به امروز زنده مانده است.

تنها با دو مالک خصوصی که اطمینان حاصل کردند که این خودرو منحصربه‌فرد حفظ‌شده است، جگوار نوع D در حراج در سال ۲۰۱۶ به مبلغ حیرت‌انگیز ۲۱٫۷ میلیون دلار فروخته شد. نمایانگر یک قطعه خاص از تاریخ، با شاسی زیبا و غیرمعمول، جای تعجب نیست که نوع D تا به امروز همچنان به‌عنوان یک وسیله نقلیه محبوب و از گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان شناخته می‌شود.

گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان که ماشین بازها را دیوانه می‌کنند!

  1. ۱۹۵۴ MERCEDES W196 F1 SILVER ARROW

اگر بخواهیم بگوییم تنها خودرویی که تابه‌حال، با سرعت‌بالا ساخته‌شده است، چیست، بی‌شک آن خودرو مرسدس پیکان نقره‌ای مرسدس W196 F1 1954 است ازلحاظ زیبایی‌شناسی منحصربه‌فرد است. تنها باوجود ۱۰ دستگاه از خودروهای موجود و تنها با یک دستگاه از این خودرو در بازار خصوصی، جای تعجب نیست که این خودرو دارای چنین برچسب قیمت سنگینی باشد و از گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان محسوب شود. درزمانی که خودروها روزبه‌روز در حال ساده‌تر شدن بودند، این مدل نقره‌ای ساده‌تر از بسیاری دیگر بود که به دلیل رکورد چشمگیر و جذابیت بصری خود در تاریخ ثبت شد. این خودروی کلاسیک باورنکردنی در حراجی با ۳۱٫۶ میلیون دلار حیرت‌انگیز از صاحب قبلی خود جدا شد.

  1. ۱۹۳۱ BUGATTI ROYALE KELLNER COUP

یکی دیگر از خودروهای واقعاً کلاسیک، بوگاتی رویال کلنر کوپه بانفوذ و شناخته‌شده است که مطمئناً درزمینهٔ طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو که به‌طور خاص برای فروش به‌عنوان حق امتیاز طراحی‌شده بود، سرانجام در دست خریداران دیگر قرار گرفت و تعداد کل خودروهای تولیدشده‌اش، ۶ خودرو بود. زیبایی بی‌نظیر Kelner Coupe که در دهه ۳۰ برای رقابت با رولزرویس طراحی‌شده، واقعاً لوکس است به‌طوری‌که اگر بگوییم خودروهای مدرن به‌پای آن نمی‌رسند دروغ نگفته‌ایم!

موتور بوگاتی که در ابتدا برای هواپیماها طراحی‌شده بود، بسیار مهم‌تر از هر چیز دیگری در بازار بود و به لطف اندازه و قدرت بسیار زیاد، حداکثر ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. با فروش حدود ۸۷ میلیون دلار یکی از گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان است. البته شایعات حاکی از آن است که این خودرو باقیمتی حتی بیشتر دست‌به‌دست شده است.

  1. ASTON MARTIN DBR1

این اولین ماشین مسابقه از پنج مدل DBR1 تولیدشده است. این ماشین مسابقه‌ای جذاب دهه ۱۹۵۰ دارای تمام عناصر کلاسیک است که مجموعه‌داران خودرو دوست دارند. از رنگ‌آمیزی آن‌که به زیبایی حفظ‌ شده گرفته تا تاریخ باورنکردنی آن، چیزهای بیشتری در Aston Marten DBR1 وجود دارد. این خودرو که برنده مسابقه ۱۰۰۰ کیلومتری نوربرگرینگ ۱۹۵۹ است، دارای یک موتور فوق‌العاده و لامپ‌های اصلی است که بهترین ترکیب قدیمی و جدید را در خود جای‌داده است.

در حراج سال ۲۰۱۷ مبلغ ۲۲٫۵ میلیون دلار برای این خودرو پرداخت شد که باعث شد یکی از گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان شود.

  1. FORD GT40 1966

یکی دیگر از کلاسیک‌های مدرن‌تر این خودروی محشر است! هیچ خودرویی به رنگ طلایی خیره‌کننده فورد GT40 1966 وجود ندارد. طراحی این خودرو هم کاملاً از منحنی‌های ملایم و طراحی جمع‌وجور خودروهای مسابقه‌ای قبلی فاصله می‌گیرد. این خودرو که به دلیل قدرت بالای اکتان، برنده شدن در لمانز در سال ۱۹۶۶ و طراحی متمایز معروف است، از سال ۱۹۷۳ در مالکیت خصوصی است.

این خودرو، درواقع، محبوبیت خود را در حراجی باقیمت فروش ۹٫۷ میلیون دلار و رکورد یکی از برترین خودروهای آمریکایی در لیست کلکسیونرها ثابت کرد و تبدیل به یکی از گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان شد.

  1. ۱۹۵۸ FERRARI 250 GT TDF

این خودروی کوچک و درعین‌حال قدرتمند که پس از مسابقه جاده‌ای معروف تور دو فرانس نام‌گذاری شده است، تا به امروز، تا حدی به دلیل طراحی جذاب و رانندگی آسان آن در مقایسه با سایر مدل‌های کلاسیک مورد استقبال جهانی قرارگرفته است. این خودرو که در حراج به قیمت ۶٫۶ میلیون دلار فروخته می‌شود، ممکن است ازنظر قیمت در صدر جدول گران‌ترین خودروهای کلاسیک جهان قرار نگیرد، اما همیشه موردعلاقه مجموعه‌داران است. دارایی‌های خوب همیشه تقاضای زیادی دارند زیرا قیمت‌ها در حراج‌ها در سراسر جهان هرسال به رشد خود ادامه می‌دهند. پس طبیعی است که شاهد افزایش قیمت این خودروها در سال‌های آتی باشیم.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی