آپشن های خودرو

۲۰ تا محبوب‌ترین آپشن های خودرو که همه ما از ماشین رؤیایی‌مان توقع داریم!

پیدا کردن ماشین مناسب واقعاً مشکل است آن‌هم به دلیل نبود محبوب‌ترین آپشن های خودرو که جستجو و خرید خودروی رؤیایی را کند و آهسته می‌کند. چه کسی نمی‌خواهد تمیز کردن صندلی‌های چرمی ماشینش آسان باشد، از سقف باز و سانروف خودرو ویتامین D دریافت کند یا در صبح‌های سرد زمستانی صندلی‌های گرم شونده را در اختیار داشته باشد؟

اهمیت محبوب‌ترین آپشن های خودرو آن‌قدر زیاد است که حتی می‌تواند بر هزینه‌ای که می‌خواهید پرداخت کنید یا علاقه‌مندی شما به برند خاصی از خودرو اولویت داشته باشد. مطمئناً ماشینی که کمتر کارکرده است بهتر است، اما تجربه یک رانندگی لذت‌بخش را محبوب‌ترین ویژگی‌های خودرو برایتان ایجاد می‌کنند. معمولاً محبوب‌ترین ویژگی‌های خودرو در نظر افراد مواردی است که در این مقاله آمده است.

پرطرفدارترین ویژگی‌های خودرو، ویژگی‌های طراحی و ظاهری

  1. صندلی‌های چرمی
  2. سانروف
  3. صندلی‌های گرم شونده
  4. دوربین پشتیبان
  5. سیستم GPS
  6. بلوتوث
  7. راه‌اندازی و کنترل خودرو از راه دور
  8. دوربین و سنسور نظارت بر نقاط کور
  9. صندلی‌های ۳ ردیفه
  10. Apple Car Play/Android Auto (قابلیت اتصال تلفن همراه به خودرو)

محبوب‌ترین ویژگی‌ها مانند صندلی‌های چرمی، سانروف و صندلی‌های گرم شونده تا حدودی از اغلب خودروهای موجود در بازار مورد انتظار است زیرا بیشتر اختیاری است. دوربین پشتیبان یک ویژگی مهم ایمنی است. یک واقعیت جالب و سرگرم‌کننده در این مورد این است که همه اتومبیل‌های تولیدشده خارجی پس از مه ۲۰۱۸ ملزم به داشتن یک دوربین پشتیبان استاندارد هستند.

تجربه رانندگی از راه دور در شماره ۷ واقعاً جالب است. امروزه این ویژگی اغلب در خودرو در کارخانه ادغام می‌شود تا اینکه بعداً در نمایندگی یا لوازم جانبی پس از فروش نصب شود. در خودروهای جدیدتر، راه‌اندازی از راه دور اغلب شامل یک برنامه تلفن هوشمند (با اشتراک) است که می‌تواند خودرو را از راه دور از هر نقطه بااتصال سلولی روشن کرده و درعین‌حال فضای داخلی را در دمای تنظیم‌شده، تنظیم کرده یا صندلی‌های گرم شونده و فرمان گرم شده را روشن کند.

باکمال تعجب، قابلیت اتصال به تلفن همراه در لیست در شماره ۱۰ قرار دارد. اما در دنیای امروز با داشتن این ویژگی می‌توانید هم‌زمان ویژگی‌های بلوتوث و سیستم GPS را تنها با تلفن همراهتان داشته باشید.

آپشن های خودرو

محبوب‌ترین آپشن های خودرو، ویژگی‌های فنی

محبوب‌ترین آپشن های خودرو به موارد بالا خلاصه نمی‌شود. برخی از ویژگی‌های فنی خودروها برای افرادی که ماشین باز هستند مهم‌تر است. این لیست ترتیب خاصی ندارد، اما این بار انتخاب‌های ما محدود به طراحی نیست. در عوض، آن‌ها شامل مواردی هستند که می‌توانند مهندسی هوشمند و توان تکنولوژیکی خودرو را موردتوجه قرار دهند. ازجمله:

  1. کروز کنترل تطبیقی

از اکثر مردم بپرسید بدترین قسمت رانندگی چیست و احتمالاً واژه “ترافیک” را خواهید شنید. ترافیک سپر به سپر یک تمرین واقعی برای افزایش صبر و تحمل است. خوشبختانه، یکی از محبوب‌ترین آپشن های خودرو که بسیاری از خستگی‌های ناشی از ترافیک را تسکین می‌دهد، وجود دارد: کروز کنترل تطبیقی!

کروز کنترل تطبیقی ​​می‌تواند سرعت مشخصی را حفظ کند، درست مانند کروز کنترل معمولی. اما از سنسورها برای تشخیص وجود وسیله نقلیه در جلو استفاده می‌کند. اگر سرعت آن وسیله نقلیه کاهش یابد، کروز تطبیقی ​​به‌طور خودکار خودرو را کند می‌کند تا فاصله‌ای را که ایجاد کرده‌اید حفظ کند. همچنین در صورت سرعت بیشتر خودروی پیش رو، سرعت شما را (تا حداکثر تعیین‌شده) افزایش می‌دهد.

کروز تطبیقی ​​در دهه ۱۹۹۰ توسعه‌یافته است و مرسدس، میتسوبیشی و تویوتا به‌طور مستقل روی آن کارکردند. در ترافیک سنگین با کروز کنترل تطبیقی ​​خودرو با خیال راحت سوار خودرو شوید و استرس کمتری داشته باشید.

  1. سیستم تعلیق فعال

گاهی اوقات ممکن است یک سیستم تعلیق اسپرت بخواهید که رول بدنه را انتخاب کرده و عملکرد خودرو در پیچ را افزایش دهد. در مواقع دیگر ممکن است سواری نرم‌تر و راحت‌تری دوست داشته باشید. سیستم تعلیق فعال ​​امکان هر دو را در یک خودرو برایتان فراهم می‌کند. با لمس یک دکمه، می‌توانید تنظیماتی را انتخاب کنید که متناسب باروحیه خاص شما برای رانندگی باشد.

در اصل، می‌توانید بین کیفیت سواری که بیشتر با یک گرند تورر یا یک ماشین اسپرت مطابقت دارد انتخاب کنید. اما آیا هر دو تا به قیمت یک خودرو خواهد بود؟ شاید نه! اما مطمئناً طیف وسیع‌تری از امکانات و تجربه بهتر رانندگی را امتحان می‌کنید.

 

  1. صندلی‌های تهویه مطبوع

ساعت‌ها رانندگی در روزهای گرم ممکن است خسته‌کننده باشد. همچنین کافی است تا شما و لباس‌هایتان پس از رسیدن به مقصد برای یک قرار مهم، بی‌نظم و شلخته به نظر برسید. صندلی‌های تهویه مطبوع می‌توانند موهبت الهی در این شرایط باشند. آن‌ها معمولاً دارای پنکه‌های روکش صندلی هستند که جریان هوا را از طریق سوراخ‌های کوچک در روکش صندلی تسهیل می‌کنند. هوای روان رطوبت را از بدن شما خارج می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در سفرهای طولانی خونسردتر بمانید.

صندلی‌های تهویه معمولاً یک ویژگی اختیاری هستند، اما دیگر منحصر به خودروهای لوکس نیستند. آن‌ها در حال حاضر در بسیاری از سدان ها، SUV ها و کامیون‌ها موجود هستند و البته یکی از محبوب‌ترین آپشن های خودروها محسوب می‌شوند.

  1. چراغ‌های جلو LED ماتریس

شاید با چراغ‌های جلو ماتریس چندان آشنا نباشید زیرا هنوز برای بسیاری از خودروها تعبیه نشده‌اند. چراغ‌های جلو ماتریس از چندین پرتو LED برای روشن کردن جاده پیش رو استفاده می‌کنند. در استفاده معمولی، آن‌ها مانند نورهای دورانی که با آن‌ها آشنایی دارید، به‌عنوان گسترده‌ای از نور به نظر می‌رسد. اما همان‌طور که همه می‌دانیم، نورهای بالا خودرو می‌تواند رانندگان جلویی را کور کند! یکی از محبوب‌ترین آپشن های خودروهای جدید این است که می‌توانند ترافیک روبه‌جلو را تشخیص داده و به‌طور خودکار پرتوهای LED را کم کنند تا از کور شدن رانندگان و عابران پیاده جلوگیری کنند.

این سیستم یکسر و گردن بالاتر از نورهای بلند اتوماتیک است و این پتانسیل را دارد که جاده‌ها را به مکان امن‌تری تبدیل کند. گران‌تر است و معمولاً مختص اتومبیل‌های لوکس است. اما درست مانند هر فناوری جدید، در مقطعی مقرون‌به‌صرفه تر و گسترده‌تر خواهد شد.

  1. یکپارچه‌سازی تلفن بی‌سیم (کنترل ماشین با گوشی همراه)

تلفن هوشمند شما عالی است اما استفاده از آن هنگام رانندگی خوب نیست. ارسال پیام کوتاه، تماس یا استفاده از برنامه هنگام رانندگی از عوامل مهم حواس‌پرتی راننده است. سیستم‌های ادغام Apple Car Play و Android Auto می‌توانند با نشان دادن بسیاری از برنامه‌های تلفن خود بر روی صفحه لمسی خودرو و دسترسی بیشتر به کنترل‌های صوتی، این حواس‌پرتی را به حداقل برسانند.

این سیستم‌ها حدود پنج سال است که وجود دارند. و در حال حاضر نسخه‌های بی‌سیم Car Play و Android Auto در حال رایج شدن هستند. این بدان معناست که لازم نیست تلفن خود را با کابل USB وصل کنید تا کار کند و یکی از محبوب‌ترین آپشن های خودرو است.

آپشن های خودرو

  1. مناطق بار قابل تنظیم (نوآوری در طراحی قسمت بار)

ما توجه زیادی به ظرفیت حمل بار داریم، مخصوصاً برای خودروهای خانواده محور. اما به همان اندازه مهم است که آن فضا چقدر می‌تواند متنوع باشد. یکی از بهترین نمونه‌ها در Volvo XC40 است. برای نگهداری بهتر اقلام کوچک‌تر می‌توانید از قسمت محوطه بار استفاده کنید. این بدان معناست که می‌توانید تمام کیسه‌های مواد غذایی خود را در پشت یک پارتیشن آویزان از قلاب‌های داخلی داشته باشید. این ویژگی محبوب خودرو به شما امکان می‌دهد به‌جای باز کردن کل درب بالابر، فقط با چرخاندن قسمت شیشه‌ای بالابر به مواردی که روی قسمت عقب خودرو هستند دسترسی پیدا کنید.

  1. نمایشگرهای head up

نمایشگرهای Head-up (HUDs) اولین بار برای کمک به خلبانان برای مشاهده اطلاعات ضروری بدون نیاز به پایین نگاه کردن به ابزارها توسعه داده شد. HUD های موجود در خودروها از پیچیدگی کمتری برخوردارند اما به همان اندازه در ارائه اطلاعات مهارت دارند و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین آپشن های خودرو شده‌اند. آن‌ها معمولاً اطلاعات اولیه مانند سرعت را نمایش می‌دهند، و نسخه‌های پیشرفته‌تر می‌توانند اطلاعات مسیریابی و صوتی را به‌نوبه خود نشان دهند.

اکثر HUD ها تصویر را در شیشه جلو منعکس می‌کنند. برخی از جایگزین‌های ارزان‌تر از یک صفحه پلاستیکی تاشو استفاده می‌کنند. نمایشگرهای جلو با ایمنی و آسایش از طریق کاهش حواس‌پرتی و قرار دادن اطلاعات موردنیاز درست در مقابل راننده مفید هستند.

  1. کمپرسور باد لاستیک هوشمند

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید برای اطمینان از ایمنی وسیله نقلیه خود انجام دهید، تعویض لاستیک‌ها و نگهداری از آن‌ها است. اگر لاستیک‌های خودرو به‌درستی باد نشده باشد متأسفانه، گاهی اوقات می‌تواند موجب دردسر باشد. آیا لاستیک سنج دارید؟ آیا پرکننده پمپ‌بنزین دقیق است؟

نیسان چند سال پیش یک ویژگی هوشمندانه معرفی کرد که از سیستم‌هایی که قبلاً در خودرو تعبیه‌شده بود استفاده می‌کند. هنگامی‌که یک تایر را با هوا پر می‌کنید، ماشین بوق آرام می‌زند تا زمانی که لاستیک را با فشار مناسب پرکرده‌اید به شما اطلاع دهد. بعد از نیسان این مورد به یکی از محبوب‌ترین آپشن های خودرو تبدیل شد و چند خودروساز دیگر نیز از این روش پیروی کرده‌اند.

  1. حالت رانندگی و اگزوز اسپرت

ما عاشق صدای خودرو هستیم، اما حالت‌های اگزوز اسپرت نه‌تنها زندگی ما بلکه همسایگان ما را بهتر کرده است.

احتمالاً ترجیح می‌دهید همسایگان را با صدای انفجار و اگزوز خودروی‌تان سر صبحی شوکه نکنید! حالت استارت آرام در برخی فورد موستانگ ها و سایر خودروها این مشکل را حل می‌کند. خودروسازان حتی با محبوب‌ترین ویژگی‌های خودرو این امکان را به شما اجازه می‌دهند که محدوده زمانی را برای شروع رانندگی آرام تنظیم کنید و هنگامی‌که از شنیدن هرکسی که شمارا می‌شناسد خبری نیست، دکمه اگزوز را فشار دهید و از آن زوزه باشکوه لذت ببرید.

لیست محبوب‌ترین آپشن های خودرو با سرعت پیشرفت و خلاقیت سازندگان خودرو به همین‌جا ختم نمی‌شود. شما می‌توانید برای آگاهی از جدیدترین اخبار دنیای خودرو وبلاگ زرین کلید را دنبال کنید.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی