ایده‌های سمی دکوراسیون منازل

ایده‌های سمی دکوراسیون منازل در گذشته!

وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی می‌شود، ایده‌های وجود دارد که از دهه‌های گذشته الهام گرفته می‌شود و با تغییراتی جدید، تبدیل به ایده‌هایی کارآمد در دکوراسیون مدرن منازل می‌شود. از طرفی دیگر برخی از این ایده‌های قدیمی آن‌قدر افتضاح هستند که بهتر است در همان تاریخ و دوران اوج خودشان باقی بمانند! از استفاده از تابلوهای نوشته بدون مفهوم گرفته تا مبلمان گل‌دار، بدترین روندهای طراحی داخلی هستند که باید هر چه سریع‌تر آن‌ها را فراموش کنید. صادق باشید، نگاهی به فهرست زیر بیندازید و دکوراسیون منازل در گذشته را از حال و آینده‌تان پاک‌کنید!

  1. میزهای طرح کاشی

میزهای کاشی در دهه ۱۹۷۰ بسیار موردتوجه بود، اما اگر می‌خواهید فضای خود را امروزی نگه دارید، بهتر است این کاشی‌ها را پشت سر بگذارید. شاید این کاشی‌ها برای کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های ایرانی جذاب باشند اما جدا از قدیمی بودن این کاشی‌ها برای خانه، تمیز کردن آن‌ها هم دشوار است، بنابراین از این ایده دکوراسیون منازل در گذشته اجتناب کنید و آن را با سنگ مرمر یا گرانیت جایگزین کنید.

  1. فرش‌های پشمالو!

می‌دانیم. فرش‌های پشمالو زیر پا احساس فوق‌العاده‌ای می‌دهند و ارزان هم هستند، اما وقتی نوبت به شیک جلوه دادن فضا می‌رسد، امتیازشان را از دست می‌دهند. به‌جای فرش‌های پشمالو که واقعاً تمیز کردن و جارو کشیدن آن‌ها عذاب‌آور است، بهتر است بافرش های ماشینی حجری، خانه‌تان را دکور کنید و این فرش‌ها را در فهرست دکوراسیون منازل در گذشته تنها بگذارید!

  1. دیوارهای چوبی

ممکن است در دهه ۷۰ ایده دیوارهای چوبی در خانه‌های ویلایی فوق‌العاده باشد، اما در سال ۲۰۲۱، به هر قیمتی که شده از روکش چوبی اجتناب کنید. این روکش‌ها به‌طورمعمول باعث می‌شود یک اتاق خسته‌کننده و قدیمی به نظر برسد.

  1. کف‌پوش لینولئوم

فرقی نمی‌کند که این کف‌پوش‌ها در آشپزخانه یا ناهارخوری استفاده شود، درهرحال به خودتان لطف کنید و کف خانه‌تان را به یک ماده کاربردی‌تر مانند چوب یا کاشی ارتقا دهید. این کف‌پوش‌ها یکی از بدترین ایده‌های دکوراسیون منازل در گذشته هستند که نباید راهی به آینده پیدا کنند، پس به خودتان و آیندگان رحم کنید!

دکوراسیون قدیمی منزل

  1. دیوارهای صورتی و یاسی

شاید تا ۵ سال پیش، این رنگ‌ها برای دیوارهای خانه باکلاس به نظر می‌رسید اما حالا، وقت آن است که بپذیریم صورتی دیگر روی بورس نیست. برای داشتن ظاهری تازه، دیوارهای صورتی را در دکوراسیون منازل در گذشته بارنگ‌هایی مانند رنگ زرد یا سبز خاموش جایگزین کنید که می‌تواند در طیف وسیعی از سبک‌های طراحی به‌خوبی کار کند.

  1. آباژورهای شیشه‌رنگی

این کار سختی است، اما در بیشتر موارد، بهترین انتخاب شما این است که این آباژورها را کنار بگذارید. آن‌ها بسیار شلوغ به نظر می‌رسند. درحالی‌که شیشه‌های رنگی دوست‌داشتنی هستند، نوری که آن‌ها ساطع می‌شود کم است. علاوه بر این، تعدادی از سبک‌های نوین نورپردازی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که به‌راحتی می‌توانند جلوه‌ای از ظرافت را به اتاقتان اضافه کنند.

  1. تابلوهای نوشتاری

شاید هنوز هم این ایده‌های دکوراسیون منازل در گذشته را در خانه‌های بسیاری از افراد ببینید اما آیا شما واقعاً به یک پلاک چوبی غول‌پیکر آویزان بر روی دیوار احتیاج دارید؟ از کلماتی مثل “خانواده” تا “عشق” تا “خانه”، تعداد زیادی کلمات عمومی به شکل تابلو و جاکلیدی موجود است اما این بدان معنا نیست که بهترین انتخاب برای شماست. در عوض، این ایده ارزش این را دارد که زمانی را برای انتخاب چیز معنادارتر انتخاب کنید تا زیبایی‌شناسی شمارا نشان دهد و خانه‌تان مدرن‌تر به نظر برسد.

  1. بادبان‌ها را پایین بکشید!

لنگرها، طناب ملوان و صدف‌های دریایی متعلق به ساحل واقعی یا حداقل اتاق کودک شما هستند، نه اتاق نشیمن شما. شما می‌توانید با انتخاب یک پالت رنگی با الهام از محیط زیبا و یا استفاده از عناصر دکور ظریف مانند مرجان و شمع‌های طرح صدف، خانه‌تان را به سبک ساحلی دکور کنید اما لطفاً بی‌خیال این سبک دکوراسیون منازل در گذشته شوید که رومبلی و رومیزی و دکوری‌هایتان را کاملاً مشابه کشتی کنید!

  1. لامپ‌های حبابی

در هر کافی‌شاپی در سراسر جهان این چراغ‌های سبک عتیقه از سقف آویزان شده است و ما آن را می‌پسندیم اما استفاده از لامپ‌های حبابی در خانه، متعلق به دکوراسیون منازل در گذشته است! اگر می‌خواهید خانه‌تان، واقعاً شبیه به خانه باشد و البته در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، از آباژورهای مدرن و یا لوستر با لامپ‌های LED استفاده کنید.

  1. سر تختی

وسایل چوبی به همراه سر تختی قرن‌ها قدمت دارد، اما دیگر آن حس پرزرق‌وبرق قبلی را ندارد و بهتر است آن را در دنیای دکوراسیون منازل در گذشته به حال بگذارید. در حال حاضر، سر تختی‌های شلوغ فقط کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد و اصلاً زیبا نیست.

  1. مبلمان حصیری

می‌توانید این‌ها را در بالکن خانه‌تان نگه‌دارید! اما نیازی به داشتن آن‌ها در هیچ کجای دکوراسیون داخلی نیست. در عوض با انتخاب صندلی از مواد بافته‌شده مانند کتان به‌جای حصیر، به این سبک دکور وفادار بمانید!

دکوراسیون قدیمی منزل

  1. دیوارهای پاستیلی چرک!

هیچ‌چیز مانند یک رنگ‌آمیزی پاستلی پر از گردوخاک، قدیمی بودن دکوراسیون داخلی را فریاد نمی‌زند. درحالی‌که ما شاهد این هستیم که این پالت‌های رنگی در بین اینفلوئنسرهای اینستاگرام دوباره به دنیای مد و لباس برمی‌گردند اما، حال و هوای واقعی یک‌خانه مدرن، کاملاً از دکوراسیون منازل در گذشته فاصله گرفته است.

  1. تبدیل خانه به گلخانه!

نگهداری از گیاه زیبا است، اما شما در همه جای خانه به آن احتیاج ندارید. در بخشی از دکوراسیون منازل در گذشته شاهد این بودیم که این گیاهان خانه‌ها را تصاحب کرده بودند. اما امروز نیازی نیست اتاق نشیمن شما شبیه گلخانه باشد. به‌علاوه، کمی به نگهداری از این‌همه گل و گیاه فکر کنید!

  1. پرده‌های کرکره‌ای

نه‌تنها باز و بسته شدن این پرده‌ها آزاردهنده است، بلکه یادگار گذشته نیز هستند. روی پرده‌های زیبا به‌عنوان یک عنصر چشم‌نواز در دکوراسیون داخلی منزلتان سرمایه‌گذاری کنید.

  1. صندلی‌های کیسه‌ای

اگرچه ممکن است این صندلی‌های تپل برای خوردن یک‌تکه پیتزا وقتی خسته و کوفته از دانشگاه برمی‌گردید جالب باشد، اما هرگز نباید از اتاق‌خوابتان پا فراتر بگذارد و وارد اتاق نشیمن شود! بااین‌حال، این بدان معنا نیست که شما باید راحتی را فدای مدرنیته کنید فقط کافی است به‌جای آن‌یک کاناپه شیک و راحت را امتحان کنید.

  1. گل‌های مصنوعی

درحالی‌که ممکن است هنوز هم بسیاری از ما ایرانی‌ها، شیفته گل‌های مصنوعی باشیم و از حق نگذریم برخی از گل‌های ابریشمی بسیار زیبا و شاخه‌های مصنوعی وجود دارند اما، ظاهر آن‌ها هنوز شیک و باکلاس به نظر نمی‌رسد و فقط یک تعصب واقعی به دکوراسیون منازل در گذشته است. بهتر است از دکوری‌های مدرن و یا گل طبیعی استفاده کنید.

  1. دیوارهای اسفنجی

صاحبان خانه در ۱۰ سال پیش به‌جای استفاده از کاغذدیواری و رنگ‌آمیزی مجدد اتاق‌ها گول مد را خوردند و دیوارهای اسفنجی را بخشی از دکوراسیون خانه کردند، اما متأسفانه، این ایده پس از گذشت ۴ الی ۵ سال به فهرست ایده‌های دکوراسیون منازل در گذشته اضافه شد. هرچقدر بخواهیم خوش‌بین باشیم واقعاً نمی‌توانیم از این سبک به‌عنوان ایده‌ای شیک و جسورانه قدردانی کنیم.

  1. میوه مصنوعی!

درحالی‌که یک‌کاسه میوه تقلبی اغلب در طول دهه ۹۰ به‌عنوان یک دکور سرگرم‌کننده و رنگارنگ استفاده می‌شد، گردوغبار جمع‌آوری‌شده روی آن‌ها چندان سرگرم‌کننده نبود. جدا از آن، امروز این میوه‌های مصنوعی سم زمانه ما در دکوراسیون هستند که هیچ پادزهری جز حذف آن‌ها از دکور خانه وجود ندارد.

  1. رومیزی توری

اغلب، در خانه مادربزرگ‌ها سفره‌های سنتی با پلاستیک با یک رومیزی توری جفت می‌شدند. درحالی‌که حس و حال آن زمان واقعاً دلپذیر بود اما واقعیت این است که این رومیزی‌ها بهتر است در خاطرات و دکوراسیون منازل در گذشته باقی بمانند.

  1. کابینت‌های رنگی

ما هنوز نمی‌توانیم بفهمیم چرا کسی فکر می‌کرد کابینت نارنجی یا سبز نخودی ایده خوبی است و ما خوشحالیم که این روند را در گذشته خاک کرده‌ایم. ازآنجاکه تغییر کابینت یک کار دشوار است، انتخاب خود را کلاسیک نگه‌دارید و از دکوراسیون منازل در گذشته پیروی نکنید.

  1. فرش‌های گورخری

قبل از وجود پوست گاو که حالا جزئی از ایده‌های دکوراسیون مدرن محسوب می‌شود، فرش‌های گورخری وجود داشت. شاید آن‌ها تا ۱۰ یا ۱۲ سال پیش جالب بودند اما واقعاً امروز آن‌قدری که باید شیک و مدرن نیستند!

  1. تطبیق کاغذدیواری و موکت

هیچ‌چیزی در دهه‌های قبلی و دکوراسیون منازل در گذشته بیشتر از یک اتاق‌خواب که از کف تا سقف رنگی باشد، وجود ندارد. قبلاً استفاده از رنگ‌های مشابه برای فرش و کاغذدیواری بسیار شگفت‌انگیز بود، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد فقط اتاق را خسته‌کننده می‌کند.

دکوراسیون قدیمی منزل

  1. مبلمان چرمی

درحالی‌که چرم ماده‌ای است که هرگز از مد نمی‌افتد، اما استفاده از چرم در یک وسیله بزرگ مخصوص دکوراسیون قدیمی منزل است و جایی در دنیای امروز ندارد.

  1. والن های پرده

حقیقتی که در مورد والن ها به‌وضوح وجود دارد این است که باعث می‌شوند فضا چندین دهه قدیمی‌تر به نظر برسد. برای استفاده از آن‌ها بهتر است از والن های چین‌دار به والن های ساده و بلند که تا کف ادامه دارند، روی بیاورید.

این ایده‌ها، برخی از پرطرفدارترین ایده‌های قدیمی دکوراسیون در منزل هستند که بهتر است به تاریخ بپیوندند. شما ایده‌های سمی دیگری به خاطر دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید و به افرادی که می‌خواهند دکوراسیون داخلی خانه‌شان را تغییر دهند، کمک کنید.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی