کم کصرف ترین خودروهای 2021

معرفی کم مصرف ترین خودروهای ۲۰۲۱ در جهان

با زمزمه تصویب طرح جدید مجلس مبنی بر آزاد شدن واردات خودروی خارجی به ایران، بازهم اخبار صنعت خودرو داغ شده‌اند. ممکن است تصور کنید که برای فردی که خودروی خارجی زیر پایش است قیمت بنزین آن‌چنان اهمیتی ندارد اما صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مدیریت موفق مالی چیزی است که هرگز از مد نمی‌افتند! وقتی حرف از صرفه‌جویی در سوخت می‌شود، برخی از وسایل نقلیه در کاهش هزینه‌ها معجزه می‌کنند. مشخصاً منظور ما دوچرخه نیست. ما در این مقاله به معرفی کم مصرف ترین خودروهای ۲۰۲۱ جهان که برقی و هیبریدی نیستند می‌پردازیم که برخی از آن‌ها در بازار خودرو ایران خریدوفروش می‌شوند و بعید نیست به‌زودی در سطح شهر شاهد باقی آن‌ها باشیم! تمامی اطلاعات و آمارهای این مقاله بر اساس آخرین بازبینی‌ها و بررسی‌های سازمان محیط‌زیست آمریکا ارائه‌شده است.

 

فولکس‌واگن گلف

رانندگی سرگرم‌کننده، مقرون‌به‌صرفه و کم‌مصرف بودن ۳ ویژگی ایده آل برای یک خودرو است که فولکس‌واگن گلف هر سه را به شما ارائه می‌دهد. کارآمدترین گلف دارای ۱۴۷ اسب بخار توربوشارژ خطی چهارگانه و گیربکس شش سرعته دستی است. جادار هم هست با تا شدن صندلی‌های عقب، گلف دارای ۵۳ فوت مکعب فضای بار است. این خودرو بر اساس بنزین استاندارد اروپا در صدر لیست کم مصرف ترین خودروهای ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد.

 سوخت مصرفی شهری  ۳۳/۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی در بزرگراه  ۵۸/۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
سوخت مصرفی ترکیبی ۰۳/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

هوندا آکورد

هوندا آکورد پایه با چهار سیلندر توربوشارژ ۱۹۲ اسب بخار و CVT عرضه می‌شود. این ارزان‌ترین لیست خودروی لیست معرفی کم‌مصرف‌ترین خودروهای ۲۰۲۱ نیست، اما جادار است و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) در آمریکا آن را به‌عنوان بهترین و ایمن‌ترین خودرو سال ۲۰۲۱ نام‌گذاری کرده است. این خودرو به‌عنوان یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای ۲۰۲۱ جهان طبق جدول زیر سوخت مصرف می‌کند:

سوخت مصرفی شهری   ۷۶/۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی در بزرگراه  ۱۶/۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی ترکیبی  ۰۳/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

شورلت اسپارک

شورلت اسپارک دارای قیمت اولیه زیر ۱۵۰۰۰ دلار است و این ارزان‌ترین خودروی جدید است که در ایالات‌متحده برای ۲۰۲۱ فروخته‌شده است البته باید دید قیمت این خودرو در ایران چقدر خواهد شد! اسپارک حداکثر استفاده را از مخزن سوخت ۹ گالنی خود می‌برد و با مقدارهای جدول زیر یکی از کم مصرف ترین خودروهای ۲۰۲۱ است:

 سوخت مصرفی شهری  ۷۶/۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی در بزرگراه  ۱۶/۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی ترکیبی ۰۳/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

خودرو کم مصرف

فولکس‌واگن جتا

اگر صندوق‌عقب را بیشتر از هاچ بک گلف ترجیح می‌دهید، فولکس‌واگن جتا بهترین انتخاب است. همانند گلف، جتا با پیشرانه چهار سیلندر ۱۴۷ اسب بخاری توربو و گیربکس دستی ۶ سرعته عرضه می‌شود. مصرف سوخت نسبتاً بهتر و مخزن سوخت بزرگ‌تر این بدان معناست که شما حدود ۲۳ مایل بیشتر با یک باک بنزین حرکت خواهید کرد. این خودرو ازنظر گاز نسبت به برخی از نزدیک‌ترین رقبای خود در بخش خودروهای جمع‌وجور نیز بهتر است. بر اساس گزارش EPA سازمان حفاظت از محیط‌زیست آمریکا، Jetta در بزرگراه نسبت به مزدا ۳ دارای مزیت است و همچنین نسبت به نیسان سنترا که کمی گران‌تر است، مصرف سوخت کمتری دارد و به همین دلیل در لیست کم‌مصرف‌ترین خودروهای ۲۰۲۱ قرار دارد.

 سوخت مصرفی شهری  ۷۶/۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی در بزرگراه  ۴۳/۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی ترکیبی ۴۶/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

کیا فورته

کیا فورته دیفرانسیل جلو دارد و از یک پیشرانه خطی چهارگانه باقدرت ۱۴۷ اسب بخار استفاده می‌کند. یک خودرو شش سرعته دستی ممکن است اولین انتخاب ما باشد، اما یک گیربکس CVT در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌کند. همین ویژگی باعث می‌شود این خودرو برای رانندگی در بزرگراه عالی باشد و در لیست کم مصرف ترین خودروهای ۲۰۲۱ جایی برای خودش تصاحب کند. همچنین این خودرو صفحه‌نمایش لمسی ۸٫۰ اینچی استاندارد دارد و یکی از بهترین گزینه‌های رانندگی ایمن است.

 سوخت مصرفی شهری  ۱۸/۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی در بزرگراه   ۴۳/۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی ترکیبی ۸۸/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

نیسان ورسا

نیسان ورسا دارای سیستم محرک جلو بوده و از قدرت ۱۲۲ اسب بخار در خط چهار استفاده می‌کند، اما تنها مدل‌های مجهز به گیربکس خودکار دارای EPA ترکیبی ۳۵ مایل بر ثانیه هستند. ورسا سال گذشته دوباره طراحی شد و بسیار پیشرفت کرده است. تجربه سواری بهتر از قبل ارائه می‌کند و صفحه‌نمایش لمسی بزرگ‌تر ۷٫۰ اینچی آن در حال حاضر استاندارد است. ورسا از فناوری شگفت‌انگیزی برای تشخیص عابران پیاده، چراغ‌های بلند اتوماتیک و ترمز اضطراری خودکار، برخوردار است. این ویژگی‌ها در کنار مصرف سوخت آن باعث می‌شود در لیست کم‌مصرف‌ترین خودروهای ۲۰۲۱ باشد.

 سوخت مصرفی شهری  ۶۱/۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی در بزرگراه  ۰۱/۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی ترکیبی ۸۸/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

تویوتا کرولا هاچ بک

تویوتا Corolla Hatchback با موتور ۲٫۰ لیتری کم‌مصرف و گیربکس CVT مقرون‌به‌صرفه بودن را معنا می‌کند. این کرولا با برخورداری از EPA ترکیبی از ۳۶ مایل در ساعت، از نمونه هیبریدی خود که دارای ۵۲ مگاپیکسل بر متر است، عقب می‌افتد، اما هنوز در بین رقبای خود که تنها بنزین دارند بهترین است. به همین دلیل هم یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای ۲۰۲۱ جهان است. قیمت پایه ارزان و ویژگی‌های استانداردی که همه ما احساس می‌کنیم در سال ۲۰۲۱ از آن برخورداریم، این خودرو را به یک معامله گران بزرگ تبدیل می‌کند و طراحی آن باعث می‌شود، همه‌پسند باشد.

 سوخت مصرفی شهری  ۶۱/۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی در بزرگراه  ۴۳/۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی ترکیبی ۸۸/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

 

هوندا سیویک

پیدا کردن چیزی که هوندا سیویک به‌خوبی از عهده آن برنمی‌آید، دشوار است. این خودرو برای همه افراد حرفی برای گفتن دارد. علاوه بر این، یک برنده دائمی بین برترین خودروهای هرسال است. هنگامی‌که مجهز به توربوشارژ ۱٫۵ لیتری خطی چهار خطی و CVT است، سیویک دارای EPA ترکیبی ۳۶ مایل بر کیلوگرم است و یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای ۲۰۲۱ است.

 سوخت مصرفی شهری  ۷۶/۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی در بزرگراه  ۱۶/۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی ترکیبی ۰۳/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

کیا ریو

موتور ۱٫۶ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری و CVT در کیا ریو این سدان کوچک را برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت در خط میانی قرار می‌دهد. در مقایسه با ریو قبلی، کاهش قدرت در کل مسافت پیموده شده بهتری را به همراه دارد، اما همان ویژگی‌های رانندگی که قبلاً از آن لذت می‌بردیم، همچنان باقی است. سدان ریو از IIHS بهترین ایمنی را دریافت کرده است، اما بسیاری از ویژگی‌های استاندارد کمک‌راننده در مدل‌های اصلی موجود نیست. البته هنوز هم در لیست کم‌مصرف‌ترین خودروهای ۲۰۲۱ به چشم می‌خورد.

 سوخت مصرفی شهری  ۶۱/۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی در بزرگراه  ۸۶/۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی ترکیبی ۳۱/۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

خودروهای کم مصرف

هیوندا اکسنت

هیوندا یک پیشرانه چهار سیلندر ۱٫۶ لیتری جدید با CVT در هیوندای اکسنت جدید قرار داده است که ۱۰ اسب بخار قدرت کمتر را برای بهبود ۴ مایل بر ساعت در مصرف سوخت ترکیبی EPA معامله می‌کند. این ممکن است کوچک‌ترین مسافر در خط تولید هیوندای باشد، اما Accent هنوز آن‌قدر سبک است که رانندگی را سرگرم‌کننده می‌کند و به‌قدری سریع است که لاستیک‌ها جیغ می‌زنند. یک صفحه‌نمایش لمسی ۵٫۰ اینچی استاندارد است. این خودرو لیاقت این را دارد که با میانگین مصرف سوخت زیر یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای ۲۰۲۱ شناخته شود.

 سوخت مصرفی شهری  ۰۳/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی در بزرگراه  ۴۳/۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی ترکیبی ۳۱/۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

هیوندا النترا

هیوندا النترا از مدل ۱۴۷ اسب بخار خطی چهار و CVT در مدل‌های غیر هیبرید خود استفاده می‌کند تا مجموعاً ۳۷ مگا پیکسل برآورد شده توسط EPA را به دست آورد. Elantra بازطراحی شده برای سال ۲۰۲۱ بسیار جذاب‌تر است و اگر بخواهید با پرداخت مبلغ بیشتر خودروی‌تان را به مدل هیبریدی ارتقا دهید، مصرف سوخت ترکیبی به ۵۶ مایل می‌رسد. مصرف سوخت این خودرو طبق جدول زیر توسط سازمان محیط‌زیست آمریکا برآورد شده است:

 سوخت مصرفی شهری  ۶۱/۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی در بزرگراه   ۲۸/۱۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی ترکیبی  ۷۳/۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

میتسوبیشی میراژ

این خودرو از برند میتسوبیشی، کم‌مصرف‌ترین خودروی غیر هیبریدی موجود است. Mirage که از یک پیشرانه کوچک ۱٫۲ سیلندر ۱٫۲ لیتری ۷۸ اسب بخاری سه سیلندر استفاده می‌کند، ازنظر مصرف سوخت جایگاه فوق‌العاده‌ای دارد.

 سوخت مصرفی شهری  ۳۱/۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی در بزرگراه  ۲۸/۱۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
 سوخت مصرفی ترکیبی ۵۸/۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی