درب های ضد سرقت

هر چه باید درباره درب ضد سرقت و انواع آن در بازار ایران بدانید!

خانه‌ها، مشاغل، هتل‌ها و ساختمان‌های آپارتمانی ما از اموال ما، مهمانان، خانواده‌ها و خودمان محافظت می‌کنند. اما اگر درها نتوانند به‌طور مؤثری سد مقاومی میان سارقان باشند، آن‌ها می‌توانند به‌سادگی آب خوردن داروندار ما را بار کنند و نیت شوم خود را اجرایی کنند. در بسیاری از درب‌های ضد سرقت از قفل‌های محکم، تقویت‌کننده ضربات در، زنجیرهای امنیتی و زنگ خطر برای جلوگیری از ورود غیرمجاز استفاده می‌شود. پنجره‌های در، چشم‌اندازها و دوربین‌های امنیتی به صاحبان املاک این امکان را می‌دهد که قبل از باز کردن قفل، بازدیدکنندگان را بررسی کنند.

وقتی می‌خواهید تصمیم بگیرید که کدام‌یک از درب ضد سرقت و انواع آن یا صفحه‌نمایش معمولی برای خانه خود می‌خواهید، همه‌چیز می‌تواند گیج‌کننده باشد. به نظر می‌رسد این روزها مانند هر کار فولادی و فلزی که درهای محافظ ایمنی تولید می‌کند، انواع مختلفی از درب ضد سرقت وجود دارد. در ادامه توضیحات مختصر هر نوع را خواهید یافت، بنابراین می‌توانید مشتری آگاه‌تری باشید و درب ضد سرقت متناسب با خانه و بودجه خود خریداری کنید.

نکته مهم در خرید و انتخاب درب ضد سرقت و انواع آن

یک نکته مهم که باید در نظر داشته باشید این است که توانایی درها برای دورنگه داشتن افراد فقط قفل، بند یا زنجیر نیست بلکه استحکام ساختاری واقعی در است. بهترین درهای ضد سرقت از فلز یا چوب سخت ساخته‌شده است. درهای ساخته‌شده از مواد کامپوزیت یا تخته سه لا آن‌قدر قوی نیستند که از ایمنی خانواده یا کسب‌وکار شما اطمینان حاصل کنند. به دلیل قدرت ناکافی آن‌ها می‌توان آن‌ها را درهم شکست یا لگد کرد. یکی از عوامل بازدارنده روانی ترسناک، یک درب سنگین و ضخیم با قاب محکم است. بیشتر جنایات نتیجه فرصت ایجادشده برای مجرمان برای باز کردن درهای گاراژ و یا اموال بدون مراقبت است. یک درب ضد سرقت یک‌راه عالی برای ارسال پیام به مجرمان است که خانه یا مشاغل شما خط قرمز شماست!

درب ضد سرقت و انواع آن ازنظر قدرت امنیتی

درب‌های ضد سرقت انواع مختلفی دارند که بر اساس درجه امنیت، ظاهر، قیمت و حتی کشور سازنده متفاوت‌اند. برخی از معروف‌ترین انواع درب ضد سرقت ازلحاظ امنیت کار عبارت‌اند از:

  • درب امنیتی تک
  • درب امنیتی دوگانه
  • درب مشبک
  • درب لیزری
  1. درب ضد سرقت تک‌مرحله‌ای

هنگامی‌که فقط برای یک درب ورودی اصلی به یک درب ضد سرقت نیاز دارید، این رایج‌ترین نوع درب است. برخلاف آنچه شما تصور می‌کنید، این نوع درب‌ها بیشتر از یک طرح پایه میله عمودی موجود است. درهای امنیتی تک را می‌توان در فروشگاه‌های بزرگ و سایر توزیع‌کنندگان یافت، اما همیشه بهتر است آن‌ها را مستقیماً از سازنده خریداری کنید تا بدانید چه کسی آن‌ها را ساخته است و می‌توانید بهترین ضمانت و گارانتی را دریافت کنید. علاوه بر این، حتی درهای امنیتی منفرد بسته به شرکتی که درهای خود را از آن خریداری می‌کنید، کاملاً قابل تنظیم هستند. همیشه طرح‌های سفارشی و متنوعی در این نوع درب‌های ضد سرقت ارائه می‌شود.

  1. درب ضد سرقت دوگانه

اگر درهای کشویی شیشه‌ای یا درهای فرانسوی دارید، درهای دوبل ایمنی چیزی است که شما نیاز دارید. درب‌های ایمنی دوبل معمولی شبیه درب‌های ایمنی تک هستند، با این تفاوت که ۲ عدد از آن‌ها وجود دارد، ۱ درب اصلی و درب دیگری که می‌تواند بسته بماند یا باز شود. و مانند درهای امنیتی تک، درهای دو نفرِ دارای تنوع زیادی در سبک‌ها و طرح‌ها هستند از نوع ساده نوار عمودی گرفته تا طرح‌های گل‌دار و ساده که در خانه‌های سبک اسپانیایی و اروپایی بسیار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند.

  1. درب ضد سرقت مش (مشبک)

اگر می‌خواهید خانه خود را ایمن نگه‌دارید، اما از ایده درب‌های ضد سرقت متنفر هستید، درب محافظ مشبک چیزی است که باید به دنبال آن باشید. ممکن است فکر کنید که مش از خانه شما محافظت نمی‌کند، اما این مش از فولاد ساخته‌شده است، نه پارچه یا آلومینیوم.

  1. درهای لیزری

درب‌های استیل برش لیزری سفارشی‌سازی دیگری را برای درهای شما به ارمغان می‌آورد که درهای معمولی تک و دو نفرِ نمی‌توانند. برش لیزری یک فناوری شگفت‌انگیز است که به تولیدکنندگان درب ضد سرقت و انواع آن اجازه می‌دهد طرح‌هایی را برای شما ایجاد کنند که هرگز با روش‌های متداول فلزکاری نمی‌توان آن‌ها را اجرایی کرد.

خوشبختانه، درب ضد سرقت و انواع آن به این موارد محدود نمی‌شود و اگر می‌خواهید بهترین خرید را داشته باشید و از زیروبم بازار بدانید، ادامه مقاله را از دست ندهید!

درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت و انواع آن از جهت کشور تولیدکننده

اغلب اوقات وقتی برای خرید درب ضد سرقت مراجعه کنید، فروشندگان درب‌ها را بر اساس کشور تولیدکننده آن به ۴ دسته زیر تقسیم می‌کنند. البته این درب‌ها، متداول‌ترین درب‌های ضد سرقت موجود در بازار ایران هستند.

  • درب ضد سرقت ایرانی
  • درب ضد سرقت چینی
  • درب ضد سرقت ترکی
  • درب ضد سرقت ایتالیایی

۱) درب ضد سرقت ایرانی:

درب‌های ضد سرقت ایرانی، انتخاب اغلب افرادی است که یک جنس باکیفیت باقیمت متوسط می‌خواهند. هرچند بسیاری از درب‌های ضد سرقت ایرانی نمونه مونتاژ شده درب‌های ترک هستند اما برخی از شرکت‌های فعال درزمینهٔ تولید درب‌های ضد سرقت ایرانی، کاملاً ساخت ایران هستند و خوشبختانه کیفیتی مشابه و نزدیک به رقبای خارجی و سرخت خوددارند.

کیفیت و قیمت درب ضد سرقت ایرانی

به لحاظ ظاهری و ابعاد، درب ضد سرقت ایرانی مشابه کار ترک و چینی است. کیفیت و قیمت کارهای ایرانی، متفاوت است. معمولاً درب ضد سرقت ایرانی از کار چینی باکیفیت‌تر و گران‌تر است و از کار ترکی ارزان‌تر است. خوشبختانه درب ضد سرقت ایرانی، تضمین پس از فروش خوبی ارائه می‌دهند و طراحی بدنه و تنوع کار آن‌ها مطابق سلیقه ایرانی است.

مشخصات فنی درب ضد سرقت ایرانی

  • برای ساخت بدنه در ضد سرقت ایرانی از چوب راش و بلوط استفاده می‌شود و به همین دلیل هم بدنه آن محکم و سخت است.
  • در میان محصولات ایرانی در ضد سرقت فلزی کمتر است.
  • درب ضد سرقت ایرانی دارای چهار لولا است که به‌راحتی رگلاژ می‌شود.
  • دستگیره فلزی دارد و معمولاً می‌توان چشمی روی آن نصب کرد.
  • قفل استفاده‌شده درب ایرانی ضد سرقت ۸ زبانه است و به‌صورت دوطرفه وارد چارچوب در می‌شود.
  • امکان استفاده از پوشش PVC برای درب ضد سرقت و انواع آن در برخی از شرکت‌های ایرانی وجود دارد.
  • ابعاد درب ضد سرقت ایرانی به شکل ۲۱۰ در ۱۱۰ سانتی‌متر است و عمدتاً تک لنگه هستند.

۲) درب ضد سرقت چینی

درهای ضد سرقت چینی که اکنون در بازار ایران وجود دارند اغلب فلزی هستند در آن‌ها ورق فولادی وجود ندارد. درب ضد سرقت چینی در برابر حرارت و رطوبت دوام بالایی دارد و برای مناطق شمالی کشور واقعاً ایدئال است.

کیفیت و قیمت در ضد سرقت چینی

قیمت درب ضد سرقت چینی، متوسط و حتی ارزان است و تنوع زیادی در طراحی دارد. اما متأسفانه عدم استفاده از لایه فولادی در آن باعث می‌شود به‌اندازه سایر انواع درب ضد سرقت مقاوم نباشد. البته در هوای مرطوب و حرارت بالا، هنوز هم این درب‌ها بهترین گزینه هستند. همچنین با افزایش دزدی در سطح شهرها، قیمت ارزان این نوع درب‌ها آن‌ها را محبوب کرده است.

مشخصات فنی در ضد سرقت چینی

  • در ضد سرقت چینی چهار لولا مخفی باقابلیت رگلاژ کردن دارد.
  • اغلب درب‌های ضد سرقت چینی فلزی هستند.
  • معمولاً ارزان‌ترین نوع درب ضد سرقت هستند.
  • قفل فوق‌العاده محکم است با ۱۳ عدد زبانه که در چهار جهت حرکت می‌کند، بسیار ایمن است.
  • این نوع درب یراق‌آلات باکیفیتی داشته و برای آن‌ها می‌توان از کلیدهای کامپیوتری منحصربه‌فرد استفاده کرد که امنیت را بالا می‌برد.

۳) درب ضد سرقت ترک

در ضد سرقت ترک، دارای کیفیت بالا و البته قیمت بالایی است! کیفیت بالای این نوع درها باعث محبوبیت آن در محیط‌های کارشده است. این درها، عایق صدا، رطوبت و حرارت هم هستند.

این نوع از در ضد سرقت در برابر فشار و برش بسیار مقاوم است و زلزله و آتش‌سوزی هم آن را از بین نمی‌برد. لایه‌های داخلی این نوع درب ضد سرقت از ورق‌های فلزی ساخته‌شده است و نفوذ به ساختمان بسیار سخت می‌شود. برخی از این درب‌ها، وارداتی هستند و برخی مونتاژ ایران هستند.

کیفیت و قیمت درب ضد سرقت ترک

قیمت درب ضد سرقت ترک در مقایسه با درب‌های ایرانی و چینی بسیار بیشتر است. این نوع درب‌ها به دلیل طراحی ویژه، برای ورودی ساختمان، ورودی اتاق نشیمن، ورودی سالن پذیرایی و ورودی اتاق مدیران کاربرد بسیاری دارد. یراق‌آلات این نوع از درب در مقایسه با درب‌های ایرانی بسیار باکیفیت است.

مشخصات فنی درب ضد سرقت ترک

  • در ضد سرقت ترک به‌صورت ام دی اف با روکش چوب است اما در انواع PVC و کامپوزیت هم در بازار وجود دارند.
  • در ضد سرقت ترک ۴ لولایی است که امکان رگلاژ دارد
  • در ضد سرقت ترک تک لنگه ۱۱۰ در ۲۱۰ سانتی‌متر بوده و در حالت دو لنگه ۱۸۰ در ۲۱۷ سانتی‌متر است.
  • از نوار دزدگیر در دورتادور لنگه یا چهارچوب برای عایق صدا و گردوغبار استفاده می‌شود.

درب ضد سرقت

۴) درب ضد سرقت ایتالیایی

در بین انواع درب ضد سرقت موجود در بازار ایران، در ایتالیایی گران‌ترین نوع موجود است. طراحی خاص و منحصربه‌فردی دارد و کیفیت و ویژگی‌های ظاهری آن را به بهترین گزینه برای شرکت‌ها تبدیل کرده است. درب‌های ایتالیایی غالباً درب‌های چوبی یا روکش pvc هستند.

قیمت و کیفیت درب ضد سرقت ایتالیایی:

قیمت این نوع درب ضد سرقت، با نوسانات ارز مدام در حال تغییر است و به همین جهت جز در پروژه‌های لوکس تجاری و مسکونی مقرون‌به‌صرفه نیست. البته کیفیت این کار، فوق‌العاده است.

مشخصات فنی درب ضد سرقت ایتالیایی:

  • تعداد لولا در این درب‌ها متغیر است و به وزن درب و شرایط آن بستگی دارد.
  • لولاها مخفی هستند.
  • امکان تغییر در ابعاد و اندازه درب بنا به مکان مورداستفاده هست.
  • قسمت داخلی درب یک یا دو پوشش فولادی محکم دارد.

درب ضد سرقت و انواع آن ازنظر کاربرد

  • درب‌های امنیتی چدنی
  • درب‌های تزئینی
  • درب‌های امنیتی از جنس استیل
  • درب محافظ مشبک الماس کوچک
  • درب امنیتی استاندارد مشبک الماسی

مشبک چدنی:

در ساخت این نوع درب‌ها، دارای قاب آلومینیومی بیرونی مانند بسیاری از درهای دیگر، از مشبک چدنی استفاده می‌کنند. اگر واقعاً می‌خواهید با سبک و معماری خانه خود مطابقت داشته باشید، یک گزینه عالی است. هنگام انتخاب یک درب، فقط توجه داشته باشید که درهای چدنی بسیار سنگین هستند و ممکن است مستلزم تقویت قاب برای حمایت از آن‌ها باشد.

درب‌های ضد سرقت تزئینی:

در مورد سفارشی‌سازی، انعطاف‌پذیرترین نوع درها هستند. اگر بزرگ‌ترین دلیلی که دوست دارید یک درب امنیتی به خانه خود بی افزایید، زیبایی است، این‌یک گزینه عالی است. طرح‌های مختلف و اشکال مختلف موجود است.

سیم امنیتی فولاد ضدزنگ:

گران‌ترین گزینه در بین همه گزینه‌ها است که بالاترین درجه حفاظت را به شما ارائه می‌دهد. با استفاده از سیستم قفل سه‌نقطه‌ای و مجهز بودن به فولاد ضدزنگ و مش فولادی سنگین، شکستن آن تقریباً غیرممکن می‌شود.

مشبک الماسی:

اگر خانه یا محل کار شما برای سارقان در معرض خطر بالایی قرار دارد، این‌یک گزینه عالی است. دارای حفره‌های بسیار کوچک و مشبک آلومینیومی، حس حفاظتی بیشتری را ایجاد می‌کند و همچنین می‌تواند یک‌راه حل عالی برای انبارهای کوچک‌تر باشد.

الماسی استاندارد:

رایج‌ترین نوع درب امنیتی، رایج‌ترین انتخاب برای سازندگان خانه است. این به این دلیل است که دارای قاب و مشبک آلومینیومی است. به دلیل شکل الماسی مشبک، دست مزاحم به‌راحتی در آنجا نمی‌گیرد.

اما آیا درب ضد سرقت و انواع آن به همین‌جا ختم می‌شود؟ شما از بخش نظرات اطلاعات خود را با ما و سایر افراد در میان بگذارید.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی