خودروهای لوکس موجود در ایران

معرفی خودروهای لوکس موجود در بازار ایران

با تصویب طرح آزادسازی واردات خودرو، شاهد افزایش امیدواری ماشین دوستان شده‌ایم! هرچند هنوز هم خبری از آخرین مدل خودروهای لوکس در بازار ایران نیست اما معرفی و آشنایی با آن‌ها هنوز هم لذت‌بخش است. معیار انتخاب خودروهای لوکس در بازار ایران فقط قیمت سرسام‌آور آن نیست، خودروهای لوکس با سواری راحت، سطح بالای تکنولوژی و امکانات فنی شناخته می‌شوند، علاوه بر این سطح اعتبارشان هم آن‌ها را تبدیل به خودروهای لوکس در بازار ایران می‌کند!

خودروهای لوکس در بازار ایران

مرسدس بنز سری S

این خودرو که خود را “بهترین خودروی جهان” می‌نامد، دارای ظاهری لوکس، فناوری جدید و سیستم الکتریکی هیبریدی ملایم است. وقتی مرسدس بنز قصد دارد یک کلاس S جدید بسازد، به معنی این است که قصد دارد بهترین خودروی جهان را بسازد. این ویژگی کافی است تا در لیست خودروهای لوکس در بازار ایران قرار بگیرد آن‌هم به همین سادگی! البته کیفیت بالا، لوکس و کیفیت کابین مجلل و راحتی و ظرافت بی‌نظیر آن‌هم بی‌تأثیر نیست.
کلاس S هنوز هم یکی از راحت‌ترین و پیچیده‌ترین خودروهای جهان است. اما فن‌آوری‌های جدید داخل خودرو به‌قدری چشمگیر هستند احساس می‌کنید در اتاقک خلبان a380 نشسته‌اید، اما همه آن‌ها به‌راحتی کار نمی‌کنند. همه آن‌ها به‌طور یکپارچه در تجربه رانندگی خودرو ادغام نمی‌شوند
کلاس S به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که در هرزمانی آرام و راحت کار می‌کند. هم در جاده‌های شهری و هم در بزرگراه‌ها با راحتی خاصی و با علامت تجاری فراوان به‌عنوان یکی از خودروهای لوکس در بازار ایران حرکت می‌کند.

آئودی ایترون

جهان خودرو در حال ورود به آینده و استفاده از خودروهای برقی درجه‌یک است. اما هرگز هیچ خودروی برقی به‌اندازه اولین ضربه آئودی ایترون، به بازار نیامده و لوکس عمل‌نکرده است. این خودرو دارای سیستم چهارچرخ محرک و عملکرد فوق‌العاده عالی با فضای معمولی SUV، راحتی و قابلیت استفاده و همچنین مطلوبیت برند آئودی است. اما آنچه واقعاً آن را متمایز می‌کند این است که واقعاً رانندگی با آن راحت است و طرفداران رانندگی آن را به‌عنوان یکی از خودروهای لوکس در بازار ایران می‌شناسند.

بی ام و سری ۷

از زمان عرضه در سال ۱۹۷۷، BMW اتاق ۷، همواره رقیب مرسدس بنز سری S بوده و هست. تزئینات داخلی حس یکپارچگی و کاربردی بودن را القا می‌کند، موتورهای این خودرو بی‌سروصدا، قدرتمند و کارآمد هستند. کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، رادار تصادف جلو و عقب، رادار تابلو خوان، ترمز اضطراری، اتولایت، پدال شیفتر، هدآپ، دوربین ۳۶۰ درجه و ۱۰ عدد ایربگ فقط تعدادی از فهرست بلندبالای آپشن‌های بی ام و سری ۷ است. بنابراین، طبیعی است که یکی از خودروهای لوکس در بازار ایران باشد.

آئودی Q8

بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای مدرن ترجیح می‌دهند برای خودروهای لوکس مدرن SUV هزینه کنند، اما وقتی با خودرویی مانند آئودی Q8 رانندگی می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید درک کنید که چرا آن‌ها بسیار موردپسند قرارگرفته‌اند. این خودرو فضایی سخاوتمندانه برای چهار بزرگ‌سال ارائه می‌دهد که در ارتفاع منتقل می‌شوند و باعث می‌شود احساس کنید که از گردوغبار ترافیک پایین خلاص شده‌اید. راحتی و ظرافت این خودرو درجه‌یک است. محدوده موتور خودرو گسترده است. شما می‌توانید قدرت شش سیلندر داشته باشید. به‌محض اعلام جزئیات طرح واردات خودرو به کشور، بی‌شک این ماشین را در صدر لیست خودروهای لوکس در بازار ایران خواهید دید.

لکسوس LS

LS همیشه یک انتخاب عالی میان خودروهای لوکس در بازار ایران بوده است. فضای داخلی آن ازنظر ظاهری مدرن و لوکس است. LS سدان درجه‌یک لکسوس است که دارای مواردی مانند صندلی‌های برقی ۲۸ جهته، فضای داخلی فوق‌العاده بی‌سروصدا و موتور توربو دوقلو با صدای خش خش کافی است تا خودرو را در ۴٫۵ ثانیه به‌سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برساند.
البته این خودرو به‌عنوان یک کالای لوکس کمتر قانع‌کننده است. V6 هیبریدی ۳٫۵ لیتری برای مقابله با وزن ۲۴۲۰ کیلوگرمی خودرو باید سخت کار کند. در مقابل بنز سری S، BMW سری ۷ و A8، LS جایگزین جالبی است اما هنوز معتبرترین رقبا نیست.

مازراتی

مازراتی کواتروپورته

آخرین مدعی ما در لیست خودروهای لوکس در بازار ایران، خودرویی است که دارای محبوبیت عجیب‌وغریب بر اساس نام تجاری خود است، اما شاید برای صعود به رده‌های بالاتر در این فهرست به نام برندش نیازی نباشد. مازراتی کواتروپورته یکی از بهترین خودروهاست و چیزی که در آن کم نیست فضای کابین است!
مازراتی کواتروپورته برای نسخه ۲۰۱۴ خود بسیار غوغا کرد. این خودرو در نسل قبلی خود سایز متوسطی داشت و در حال حاضر کاملاً به‌اندازه لیموزین است. بدون شک دلیل این ماجرا این است که مدیریت شرکت تصور می‌کرد که فضای داخلی بیشتر ممکن است این خودرو را در بازارهای صادراتی مانند چین، آمریکای شمالی و خاورمیانه محبوب کند که همین‌طور هم شده و مازراتی کواتروپورته در خودروهای لوکس موجود در بازار ایران به چشم می‌خورد.
با خبر آزاد شدن واردات خودرو به ایران، علاقه مندان به دنیای اتومبیل‌ها کنجکاو هستند که ببینند چه خودروهایی وارد می‌شوند! شما چه فکر می‌کنید؟

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی