قوانین آپارتمان نشینی

با توجه به افزایش جمعیت شهر‌ها و نیاز به مسکن پروژه‌های ساختمانی در حال گسترش به سمت برج و آپارتمان هستند. به همین منظور خانواده‌هایی که قصد زندگی در آپارتمان را دارند باید از قوانین آپارتمان نشینی پیروی کنند.

قوانین آپارتمان‌نشینی هدف آرامش و آسایش افراد یک سختمان را طبق دستورالعمل‌هایی در نظر گرفته است. این قوانین از داخل خانه و رفت و آمد تا راهرو، آسانسور و پارکینگ را شامل می‌شود. بنابراین قبل از خرید آپارتمان باید با قوانین و شرایط آن آشنا باشیم.

در گذشته سبک زندگی سنتی در خانه‌های ویلایی بسیار وسیع و آزاد بوده است و خانواده‌ها کنترل کامل را در ملک داشتند. این شرایط در برج‌ها و آپارتمان‌ها وجود ندارد. کسانی که زندگی آپارتمان‌نشینی را انتخاب می‌کنند باید از این موضوع که در یک فضای اشتراکی زندگی می‌کنند که عمل‌های شما می‌تواند بر دیگران تاثیر داشته باشد مطلع باشند. باید بدانند که تمامی اعضا خانواده ملزم به پیروی از این قوانین هستند و بدانند که قوانین هر قسمت از ساختمان چگونه است.

چرا به رعایت قوانین آپارتمان نشینی نیاز داریم؟

زندگی در آپارتمان شامل واحد‌ها و همسایگان مختلف با سبک زندگی متفاوت می‌شود. از آنجایی که همسایگان در ساختمان شریک هستند قوانینی باید وضع شود تا همه به آن پایبند باشند. این قوانین محیطی آرامش‌ بخش همراه با صلح و دوستی را ایجاد می‌کند.

با توجه به این توضیحات پاسخ سوال فوق را پیدا کردیم. در ادامه مقاله به تعدادی قوانین مهم که باید آنها را رعایت کنیم می‌پردازیم.

قوانین مهم آپارتمان‌نشینی

۱- پرداخت شارژ

یکی از مهم‌ترین موارد پرداخت به موقع شارژ است. اگر در یک آپارتمان زندگی می‌کنید باید بدانید که هر ماه باید مبلغی را به عنوان شارژ برای هزینه‌های عمومی به مدیر ساختمان بپردازید. میزان این هزینه با توافق مدیر  و اعضای ساختمان مشخص می‌شود که به صورت ماهیانه تمام اعضا باید آن را بپردازند. هزینه‌های عمومی که با شارژ تامین می‌شود شامل نظافت، روشنایی و تعمیرات عمومی مانند سرویس آسانسور یا رنگ‌آمیزی فضاهای اشتراکی می‌شود. پرداخت به موقع شارژ را جدی بگیرید.

۲- سروصدا هنگام رفت و آمد

در آپارتمان‌نشینی کوچک‌ترین مسائل می‌تواند اهمیت داشته باشد. یکی از این قوانین آپارتمان نشینی تردد در ساختمان است. هنگام تردد در راه‌ پله از ایجاد هرگونه صدای مزاحم بپرهیزید. به خصوص در صبح زود و آخر شب که زمان استراحت ساکنین است. توصیه می‌شود تا در خانه از کفش به علت صدای زیاد استفاده نکنید و از مکالمات بلند در راهرو جلوگیری کنید. خنده و صداهای بلند نیز می‌تواند نوعی مزاحمت به شمار بیاید. در ان شرایط سعی کنید تا حد امکان سروصدا نکنید تا موجب نارضایتی اعضای ساختمان نشود.

فرهنگ آپارتمان نشینی

۳- نگهداری و جابه‌جایی زباله

سعی کنید زباله را در ساعت خروج که معمولا ساعت ۸ تا ۹ شب است از ساختمان خارج کنید. هنگام خروج زباله از سوراخ نبودن کیسه مطمئن شوید زیرا چکه کردن یا ریختن مقداری زباله در محیط ساختمان باعث آلودگی و شکایت اعضا می‌شود.

۴- از انباری استفاده تجاری نکنید

گاهی اوقات برخی از ساکنین این تفکر را دارند که در صورت استفاده نکردن از انباری شخصی خود می‌توانند این محیط را شخص غریبه‌ای خارج از ساختمان اجاره دهند و کسب درآمد کنند. این کار خلاف قوانین آپارتمان‌نشینی است می‌تواند مورد آزار اعضای ساختمان شود پس برای رعایت فرهنگ آپارتمان نشینی از این کار خودداری کنید.

زرین کلید

 

۵- قرار ندادن وسایل شخصی در فضای مشترک

در آپارتمان‌ها با واحدهای کنارهم فضای جلوی در برای جاکفشی و … بسیار کم است. شما و بقیه اعضا باید در نظر بگیرید که از این فضا به نحوی استفاده کنید که موجب آزار شخص دیگر نشوید. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد پس آن را به خاطر بسپارید. همچنین فضاهایی مانند نمای بیرونی پنجره‌ها، راهروها، محوطه پارکینگ و درب ورودی از جمله فضاهای عمومی هستند که باید به آن توجه داشته باشیم.

۶- از نگهداری وسایل خطرناک پرهیز کنیم

گاهی مشاهده می‌کنیم که افراد در واحد یا انباری از وسایل خطرناکی که جان خود و دیگران را تهدید می‌کند نگهداری می‌کنند. برای مثال برخی بشکه‌های بنزین یا کپسول گاز را در انباری نگه می‌دارند. این وسایل می‌توانند هر لحظه موجب بروز حادثه شوند. نگهداری از اینگونه وسایل در آپارتمان‌ها به دلیل ساختار فشرده بسیار خطرناک است. پس از نگهداری هرگونه وسایل خطرناک در واحد یا انباری خودداری کنید.

۷- حفظ اموال مشترک

برخی وسایل در ساختمان مشترک به حساب می‌ایند و تمام ساکنین از آنها استفاده می‌کنند. این اموال شامل آسانسور، درب ورودی، لامپ، آیفون و … می‌شود. در استفاده و حفظ این اموال دقت کنید تا به آنها آسیبی وارد نشود. برای مثال از آسانسور برای اسباب‌کشی و حمل و نقل وسایل سنگین استفاده نکنید.

۸- از هرگونه برخورد تند و خشن پرهیز کنید

ممکن است همسایگان با رعایت نکردن قوانین باهم به مشکل بربخورند. از هرگونه درگیری یا برخورد خشن پرهیز کنید. در صورت وجود مشکل ابتدا با صحبت کرد تلاش به حل مشکل بکنید سپس به مدیر ساختمان رجوع کنید. به یاد داشته باشید که برخورد‌های گرم و دوستانه با همسایگان می‌تواند محیط آرامبخشی را برای زندگی ایجاد کند.

رعایت قوانین آپارتمان نشینی

 

۹- آسیب به واحد و فضای مشاعی

حادثه‌هایی ممکن است رخ دهد که به فضای مشاعی یا یکی از واحد‌ها آسیب برساند. طبق اصول آپارتمان‌نشینی هزینه هرگونه آسیب به فضای مشاعی بر عهده مقصر است. همچنین هزینه خسارت‌‌های درون واحد بر عهده ساکن واحد است.

۱۰- نگهداری از حیوانات خانگی

حیوانات خانگی می‌توانند امری مشکل‌‌ساز در آپارتمان‌ها باشند. بسیاری از مردم نگهداری حیوانات را در خانه یا آپارتمان ناخوشایند می‌دانند. اگر قصد دارید که حیوان خانگی نگه دارید باید با مدیریت و اعضای ساختمان هماهنگ کنید. طبق قانون نگه‌داری از حیوانات خانگی در فضای اشتراکی ممنوع است و در واحد تا زمانی که با آزار و اذیتی به همسایگان نداشته باشد مجاز است.

رعایت قوانین آپارتمان نشینی

۱۱- برای استفاده از اب، برق یا گاز عمومی اجاز بگیرید

اگر می‌خواهید به دلایلی از آب، برق یا گاز عمومی استفاده کنید باید از مدیریت ساختمان اجازه بگیرید. این موضوع زمانی اهمیت بسیار زیادی دارد که قبض واحد‌ها جدا نباشد و سهم هر واحد بدون توجه به استفاده آن محاسبه گردد.

۱۲- تعمیرات در واحد

طبق قانون عمومی هرگونه تعمیرات باید از ساعت ۹ صبح تا ۱ بعدازظهر و ۴ تا ۷ بعدازظهر انجام شود. همچنین هرگونه تغییرات ظاهری در واحد در صورت مستاجرنشینی باید با مالک هماهنگ گردد.

زرین کلید

۱۳- حفظ آرامش در ساختمان

یکی دیگر از قوانین آپارتمان نشینی که می‌تواند باعث بروز مشکل در یک آپارتمان شود برگزاری میهمانی‌های دیروقت و پر سروصدا است. در صورت زندگی در آپارتمان این مورد را باید رعایت کنید تا آرامش در ساختمان حفظ شود.

قوانین آپارتمان‌نشینی به خانواده‌ها سبک زندگی آپارتمانی را آموزش می‌دهد. این قوانین تنها برای آرامش بیشتر اعضای یک آپارتمان تعیین شده‌اند و تمام افرادی که در آن آپارتمان زندگی می‌کنند ملزم به رعایت آنها هستند. این مقررات شامل قسمت اختصاصی ومشاعی ساختمان می‌شود. این قوانین شامل تمام قسمت‌های ساختمان از نظافت تا نگهداری، تعمیرات و رفتار اجتماعی در ساختمان می‌شود. با توجه به افزایش جمعیت شهرها پیش‌بینی می‌شود تعداد آپارتمان‌ها در آینده بیشتر شود پس دانستن این قوانین تبدیل به ملزمی برای زندگی می‌شود.

 

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی