نقش و اهمیت تابلو در دکوراسیون داخلی

نقش و اهمیت  تابلو در دکوراسیون داخلی:

نقش و اهمیت  تابلو در دکوراسیون داخلی:

چرا تناسب تابلو با دکوراسیون داخلی مهم است؟؟؟

تناسب و نقش تابلو با دکوراسیون اهمیت ویژه ای در ایجاد فضای جذاب دارد. بر خلاف باور عموم نقش و اهمیت تابلو در دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت است. تزئین خانه با تابلو های شیک و مدرن موجب افزایش شکوه و جلال دکوراسیون منزل می گردد. خیلی از افراد در زمان تهیه وسایل منزل آخرین گام را به تهیه تابلو اختصاص می دهند و سعی می کنند تابلو را با دکوراسیون منزل هماهنگ کنند و به عبارتی تناسب تابلو با دکوراسیون داخلی در مرحله آخر صورت می گیرد.

متناسب کردن یک تابلو خاص و لاکچری اهمیت ویژه ای در ایجاد فضای جذاب در دکوراسیون منزل دارد.

نقش و اهمیت تابلو در دکوراسیون داخلی

اهمیت اولویت ها در دکوراسیون:

در حالیکه باید بگوییم که انواع تابلو ها این پتانسیل را دارند که بتوان بر اساس آن وسایل منزل را تهیه کرد.

گاها دیده می شوند افراد در انتخاب تابلو برای منزل حساسیت زیاد به خرج می دهند و فکر می کنند تابلو بعد از مدتی برای آن ها خسته کننده بنظر می رسد. توصیه ای که اکثر طراحان داخلی به این افراد می کنند، این است که تابلوهایی ساده تهیه کنند تا دیرتر احساس خستگی از دکوراسیون در آن ها ایجاد شود. در هنگام تهیه تابلو نقاشی دقت داشته باشید اندازه تابلو، طرح، هارمونی رنگ باید به خوبی با وسایل و دکوراسیون منزل هماهنگ شود.

چند نکته طلایی برای ست کردن و تناسب تابلو با دکوراسیون داخلی:

نقش و اهمیت تابلو در دکوراسیون داخلی

اهمیت تناسب قاب تابلو نقاشی:

علاوه بر موارد ذکر شده قاب تابلو نقاشی نیز بسیار حائز اهمیت است. طبق نظر طراحان داخلی تابلو نقاشی را تعریف کننده سبک دکوراسیون منزل می دانند. بنابراین در انتخاب تابلو به سبک منزل نیز باید توجه کنید سبک منزل سنتی و یا مدرن هر یک تابلویی متناسب با خود را می طلبد. در ادامه به توضیحاتی در خصوص انتخاب رنگ دیوارها توسط تابلو نقاشی، ایجاد نقطه کانونی با تابلو نقاشی و نقش تابلو در ایجاد بافت در دکوراسیون منزل و نکاتی در خصوص استفاده از تابلو های نقاشی ارائه می دهیم. این نکات به شما کمک می کند در زمان تهیه تابلو، تناسب تابلو با دکوراسیون داخلی را با اطلاعات و آگاهی کامل رعایت نمایید.

تناسب تابلو با دکوراسیون داخلی و ایجاد نقطه کانونی با تابلو نقاشی در دکوراسیون:

در طراحی دکوراسیون داخلی لازم است هر طراحی یک نقطه کانونی و مرکز توجه داشته باشد. این نقطه کانونی اولین چیزی است که توجه فردی که وارد منزل می شود را به خود جلب می کند. می توانید از تابلو نقاشی در دکوراسیون به عنوان نقطه کانونی در هر نقطه منزل از جمله اتاق نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب استفاده کنید. نکته مهم در استفاده از تابلو به عنوان نقطه کانونی این است که اندازه اتاق و تابلو را در نظر بگیرید. برای مثال استفاده از تابلو های بسیار بزرگ باعث پوشش کامل دیوار می شوند؛ تابلو های کوچک نیز قدرت خیره کنندگی ندارند؛ بنابراین باید به خوبی با توجه به فضای داخلی تابلو مناسب را به عنوان نقطه کانونی اتاق انتخاب و نصب کنید.

تناسب تابلو با دکوراسیون داخلی از لحاظ رنگ ها دنیای بسیار جذاب و پیچیده ای دارند و هر رنگ بیان کننده و انتقال دهنده یک سری مفاهیم و احساسات به انسان می باشد. تصمیم گیری برای انتخاب رنگ دیوارهای منزل جزء انتخاب های سخت و مهم می باشد. وقتی به فروشگاه تهیه رنگ می روید با دنیای بزرگی از رنگ ها مواجه می شوید که هر کدام جذبه خاص خود را دارند و این امر کار انتخاب را برای شما سخت تر می کند. اگر در اثاثیه منزل خود تابلو نقاشی زیبایی دارید می توانید با توجه به طیف رنگی آن تناسب تابلو با دکوراسیون داخلی از لحاظ رنگ را برقرار کنید.

چطور تناسب رنگ ایجاد کنیم؟

سعی کنید به رنگ های غالب تابلو توجه کنید. سپس با توجه به طیف رنگی، رنگ های اصلی تابلو را در نظر بگیرید و از طیف سایه و روشن آن برای انتخاب رنگ دیوار استفاده کنید. اپلیکیشن های زیادی نیز  وجود دارند که می توانند به شما در تعیین طیف رنگی و رنگ اصلی تابلو به  شما کمک کنند.

معمولا این کار برای تابلو هایی بکار می رود که واقعا از لحاظ هنری و تاریخی ارزشمند هستند و یا اینکه فرد به آن تابلو بسیار علاقمند است و دوست دارد حتما در دکوراسیون منزل خود از آن استفاده کند. در اینجا لازم می توانیم برای شما مثالی بزنیم تا بهتر قضیه را درک کنید. برای مثال تابلویی را در نظر بگیرید که  منظره ساحل دریا با آسمان ابری را نشان می دهد، چنانچه قصد انتخاب رنگ دیوار بر اساس طیف رنگی این تابلو را دارید باید از رنگ کرم روشن برای دیوارها استفاده کنید.

در خانه هایی که سبک مینیمال و مدرن دارند معمولا از رنگ های خنثی مانند خاکستری برای طراحی و انتخاب دکوراسیون بکار می برند تا تناسب تابلو با دکوراسیون داخلی رعایت شود. بنابراین وجود بافت و نقوش هندسی می تواند از یکنواختی فضا بکاهد و نقش و وزن بصری لازم را به فضای داخلی بدهد. برخی تابلو ها با داشتن نقوش هندسی می تواند برای ایجاد بافت در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار بگیرد. به خوبی می توان با استفاده از تابلو های نقاشی با نقش های هندسی و برجسته فضای داخلی گرم و صمیمی را ایجاد کرد و تناسب تابلو با دکوراسیون را برقرار کرد. راه دیگر برای گرم تر و صمیمی تر جلوه دادن فضای داخلی هماهنگ کردن کوسن ها در اتاق نشیمن با نقش برجسته تابلو ها می باشد.

نقش و اهمیت تابلو در دکوراسیون داخلی

تلفیق سنت و مدرنیته:

تضاد، عنصری است که به اتاق هیجان می‌دهد؛ تابلو می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند. حضور یک تابلوی مدرن در یک اتاق سنتی، آن را به یک نقطه‌ کانونی تبدیل می‌کند. زمانی که سنت و مدرنیته با یکدیگر تلفیق شوند، تأثیرهای عجیب و غیرمنتظره‌ای را شاهد خواهیم بود.

چیزی را بخرید که واقعاً دوست دارید!!

مطمئن شوید تابلویی که خریداری می‌کنید، چیزی باشد که واقعاً به آن علاقه دارید. استفاده از تابلوهای اصل، ویژگی منحصربه‌فرد و شخصیت به خانه شما خواهد داد. این تابلوها معمولاً بسیار گران هستند. مخصوصاً اگر اثر یکی از هنرمندان معروف یا یک اثر خاص باشند، بسیاری از افراد هستند که فقط به‌خاطر اصل بودن اثر، آن را خریداری می کنند. این اشتباه بزرگی است اگر واقعاً آن تابلو را دوست نداشته باشند. ممکن است نخواهید برای آثار اصیل زیاد هزینه کنید. در این صورت آثار هنرمندان تازه‌کار که طرف‌دارهای زیادی ندارند، را بخرید.

پس با توجه به نقش و اهمیت تابلو در دکوراسیون داخلی همین حالا دکوراسیون خود را تکمیل کنید…

و از این که در این مقاله ما را همراهی نموده اید سپاسگذاریم.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی