بدترین خودروهای جهان

بدترین خودروهای جهان به نقل از معتبرترین مجله‌ آزمایش خودرو

گروه آزمایش جاده‌ای Consumer Reports یکی از دقیق‌ترین و عذاب‌آورترین، گروه‌های تست خودرو برای سازندگان خودروها در جهان است. روش‌های عمیق و بی‌طرفانه آن مدعیان جدی بازار خودرو را از سیاه لشگران جدا کرده و تصویری بدون نقص از عملکرد دنیای واقعی خودرو ارائه می‌دهد. به همین دلیل، این مجله دارای موقعیت منحصربه‌فردی است که می‌تواند یک ماشین جدید را به‌گونه‌ای بسازد یا خراب کند که هیچ نشریه دیگری توان آن را ندارد. در بالای سیستم رتبه‌بندی شبیه به کارت گزارش، همه‌چیز از کیفیت تزئینات داخلی تا نحوه برخورد خودرو در شرایط اضطراری را می‌توان در سیستم رتبه‌بندی پنج نقطه‌ای آن‌ها از عالی تا ضعیف خلاصه کرد. در مواردی نادر، اتومبیل‌ها آن‌قدر ضعیف هستند که به بدترین خودروهای جهان معروف می‌شوند. در این مقاله، ۱۴ خودرو وجود دارد که Consumer Reports آن‌ها را بدترین خودروهای جهان معرفی می‌کرد و هرگز نمی‌خواست آن‌ها را در جاده‌ها ببیند!

سوزوکی سامورایی ۱۹۸۸

سوزوکی سامورایی ۱۹۸۸، با اندازه کوچک و ظاهر زیبا، ممکن است شبیه یک خودروی توخالی به نظر برسد، اما سال‌هاست که یکی از مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین خودروهای های کوچک در جهان محسوب می‌شود و توسط Consumer Reports کاملاً مورد هجوم قرارگرفته است. سامورایی که در سال ۱۹۸۵ معرفی شد، جایگزین کوچک‌تر و ارزان‌تری برای مدل‌های جیپ CJ-7 و Wrangler بود و تا زمان آزمایش Consumer Reports در سال ۱۹۸۸ برای جاده‌های آمریکا خطرناک نبود، موفقیت چشمگیری درفروش داشت. تا اینکه گزارش این مجله آن را یکی از بدترین خودروهای جهان خواند! این گزارش در زبان قوی آن غیرمعمول بود و به‌طور علنی از سوزوکی خواسته بود تا ۱۵۰ هزار سامورایی را که در بازار عرضه کرده است، جمع‌آوری کند و آن را با مدل ایمن‌تری جایگزین کند. بعداً تحقیقات بیشتر نشان داد که این مجله آزمایش‌های خود را برای افزایش احتمال واژگون شدن تغییر داده است و سوزوکی را یکی از بدترین خودروهای جهان معرفی کرده است.

در سال ۱۹۹۶، سوزوکی از Consumer Reports به دلیل خسارتی که این گزارش به فروش و شهرت شرکتش وارد کرد شکایت کرد. این شکایت سال‌ها طول کشید تا اینکه در سال ۲۰۰۴ از دادگاه خارج شد. سوزوکی هرگز به‌طور کامل از این مصیبت که توسط این مجله به‌عنوان یکی از بدترین خودروهای جهان معروف شده بود، رهایی نیافت و در سال ۲۰۱۲ از بازار خودروی آمریکا خارج شد.

ایسوزو تروپر

مانند حادثه سوزوکی، Consumer Reports به دلیل آزمایش مشکوک واژگون شدن آن‌ها در Isuzu Trooper به دادگاه منتقل شد. پس از دریافت رتبه‌های “غیرقابل‌قبول” در آزمایش‌های واژگونی این مجله و قرارگیری این خودرو در لیست بدترین خودروهای جهان، توزیع‌کننده ایسوزو پورتوریکو از مجله شکایت کرد و ادعا کرد که فروش شرکت پس از گزارش ناامن بودن کامیون‌ها کاهش‌یافته است.

هنگامی‌که این پرونده در سال ۲۰۰۰ به دادگاه رسید، هیئت منصفه دریافتند که کارکنان مجله “در مقاله‌ای و در یک کنفرانس خبری که در آن وسیله نقلیه ورزشی Isuzu Trooper را ناامن اعلام کرده است، اظهارات نادرستی کرده‌اند.” این شکایت شرمساری بزرگی برای این مجله بود و این آخرین باری بود که مردم آمریکا از ایسوزو شنیدند. این شرکت فروش خودروهای سواری در ایالات‌متحده را در سال ۲۰۰۸ متوقف کرد. یک اشتباه این مجله، این خودرو را هنوز هم در ذهن مردم به‌عنوان یکی از بدترین خودروهای جهان حک کرده است.

میتسوبیشی مونترو ۲۰۰۱

هنگامی‌که میتسوبیشی شاسی‌بلند جدید Montero خود را در سال ۲۰۰۰ عرضه کرد، بر اندازه و ایمنی کامیون تأکید کرد، اما آزمایش‌های Consumer Reports چیز دیگری را نشان داد. مجله در ابتدا Montero را دوست داشت اما دریافت که در دورانی که بیش از ۳۷ مایل در ساعت می‌چرخد ​​، خطر واژگون شدن کامیون به طرز خطرناکی بالا است. مجله یکی از رتبه‌بندی‌های مخوف “غیرقابل‌قبول” خود را صادر کرد و این خودرو را در لیست بدترین خودروهای جهان قرارداد.

بدترین خودروهای جهان

لکسوس GX 460 مدل ۲۰۱۰

زمانی که لکسوس در اندازه بزرگ GX 460 تمایل به واژگون شدن را نشان داد، مجله Consumer Reports تیتر بزرگ «خطر ایمنی! نخرید!» را درباره این خودرو منتشر کرد. این مجله از مصرف‌کنندگان خواست تا زمانی که تویوتا این مشکل را برطرف نکرده است از خرید این مدل اجتناب کنند. تویوتا برخلاف سایر رقبا به‌جای اقدام قانونی و شکایت از مجله، هشدار این مجله را جدی گرفت و فوراً مشکل ایمنی خودروهایش را رفع کرد. پس از برطرف شدن این مشکل، مجله این خودرو را از لیست بدترین خودروهای جهان خارج کرد و آن را به‌عنوان یک خودروی ایمن و سالم معرفی کرد.

اسمارت فورتو

Smart ForTwo در آمریکا آن‌طور که مرسدس بنز امیدوار بود کار نکرد. امتیاز ۳۸ مایل بر گالن آن هنگام معرفی در اروپا در سال ۱۹۹۸ می‌تواند مایه افتخار باشد اما در کنار طراحی دوقطبی، فضای داخلی قدیمی، فضای ذخیره‌سازی محدود و گیربکس آن‌که به‌عنوان یکی از بدترین‌ها در جهان شناخته می‌شود، اسمارت کوچک چیزی برای گفتن ندارد. Consumer Reports این خودرو را در لیست بدترین خودروهای جهان گذاشت و نوشت: «این دو نفره کوچک گازسوز است و برای پارک سریع است. پس‌ازآن، نکات مثبت آن تقریباً تمام می‌شود.» البته در سال ۲۰۱۶ یک فورتو جدید به بازار عرضه شد که موردقبول ماشین دوستان قرار گرفت.

دوج اومنی ۱۹۷۸

باور کنید یا نه، دوج اومنی یکی از مهم‌ترین خودروهای آمریکایی است که تابه‌حال ساخته‌شده است. کرایسلر هنگام انتشار Omni در آستانه ورشکستگی بود و موفقیت فروش آن تقریباً به‌تنهایی این شرکت را از لبه پرتگاه بازگرداند. در سال ۱۹۷۸، Omni آینده خودروهای آمریکایی به نظر می‌رسید. این اولین هاچ بک دیفرانسیل جلو آمریکایی بود، اولین موتور با موتور نصب عرضی و اولین با سیستم تعلیق عقب نیمه‌مستقل.

علی‌رغم موفقیت فروش (و برنده شدن جایزه اتومبیل سال موتور ترند)، کیفیت ساخت وحشتناک Omni، عدم ایمنی وحشتناک این خودرو و همچنین فرمان خطرناک آن باعث شد در لیست بدترین خودروهای جهان قرار گیرد. مجله تایم با شروع تحقیقات خود، یافته‌های Consumer Reports را تأیید کرد. باوجود پرچم‌های قرمز و نظرات منفی درباره این خودرو بازهم آمریکایی‌ها، هاچ بک‌های کوچک را خریداری کردند. در کل، کرایسلر تقریباً ۳ میلیون خودرو را بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۰ ساخت.

نیسان مورانو ۲۰۰۳

هنگامی‌که در سال ۲۰۰۳ معرفی شد، نیسان مورانو موفقیت قابل‌توجهی برای نیسان بود. ظاهر چشمگیر آن محور اصلی طراحی جدید شرکت بود و اندازه جمع‌وجور و فضای داخلی مجلل آن باعث موفقیت قوی درفروش شد. مورانو حتی نامزد دریافت جایزه کامیون سال آمریکای شمالی شد، اما این مانع از برافراشتن پرچم قرمز از سوی Consumer Reports نشد.

در طول آزمایش، مشخص شد که در پیچ‌های سخت، فرمان سفت می‌شود و کنترل مورانو را دشوار می‌کند. باوجود محبوبیت مورانو، این مجله از پیشنهاد خریداری این خودرو خودداری کرد تا این موضوع اصلاح شود. هرچند این مجله نیسان را در لیست بدترین خودروهای جهان قرارداد اما، نیسان با فروتنی و تواضع این مشکل را اصلاح کرد و Consumer Reports مدل ۲۰۰۵ این خودرو را به‌طور مثبت بررسی کرد و مردم را به خرید آن تشویق کرد!

AMC 1968

در سال ۱۹۶۸، خودروساز مستقل AMC در آستانه موفقیت بود. این خودرو حتی قبل از تولید به‌عنوان اولین خودروی آمریکایی که دارای تهویه مطبوع استاندارد بود خبرساز شد اما واقعیت چیز دیگری بود!

اولین خودروهای عرضه‌شده، مهندسی ضعیفی داشتند و به طرز وحشتناکی ساخته‌شده بودند. یک مدل اولیه هنگامی‌که بنزین را از خودرو در حین آزمایش ترمزهای سنگین بیرون ریخت، رتبه وحشتناک را در لیست بدترین خودروهای جهان به دست آورد. حتی پس از بررسی و اصلاحات، شهرت این خودرو برای همیشه خدشه‌دار شد و فروش AMC در طول ۲۰ سال دیگر کاهش یافت تا اینکه در سال ۱۹۸۸ توسط کرایسلر خریداری شد

استناد شورلت ۱۹۸۰

جنرال موتورز با پلتفرم جلو و جمع‌وجور X-Body، با رهبری شورلت Citation وارد دهه ۱۹۸۰ شد. در ابتدا، این خودرو با موفقیت روبرو شد، در سال اول بیش از ۸۰۰۰۰۰ دستگاه فروخت و جایزه اتومبیل سال موتور ترند را از آن خود کرد. اما Consumer Reports یکی از اولین رسانه‌هایی بود که در مورد کیفیت ساخت وحشتناک خودرو و ایرادات مهندسی خطرناک هشدار داد و پس از یک سال حضور در بازار فروش، تبدیل به یکی از بدترین خودروهای جهان شد.

بدترین خودروهای جهان

میتسوبیشی میراژ GT 2017

اگر ۲۰ سال پیش این خودرو عرضه می‌شد، میتسوبیشی میراژ یک معجزه بود. اما در سال ۲۰۱۴ در ایالات‌متحده عرضه شد و به دلیل کیفیت ساخت نازک، موتور سه سیلندر پر جنب‌وجوش و طراحی داخلی ضعیف با پای خودش وارد لیست بدترین خودروهای جهان شد. اگر به دنبال حمل‌ونقل مناسب از زیرزمین هستید، Mirage خوب است، اما این تنها چیزی است که می‌توانید در مورد آن بگویید. مجله‌های تست خودرو مانند Car & Driver، Road and Track و Motor Trend همگی به‌طور مداوم Mirage را نقد کرده‌اند. این خودرو از زمان ورود به بازار هرسال در لیست بدترین خودروهای جهان Consumer Reports قرار می‌گیرد.

مرسدس بنز CLA 2016

مرسدس CLA، یک سدان کام پکت خوش‌ظاهر و اسپرت است. اگرچه این‌یک ماشین کاملاً وحشتناک نیست، اما عدم موفقیت آن در مقایسه با سایر ستاره‌های این شرکت، ازنظر کیفیت، راحتی و لوکس بودن باعث شده است تقریباً هرسال از اولین روز نمایش آمریکایی آن در ۲۰۱۲ در لیست بدترین خودروهای جهان در مجله Consumer Reports قرار بگیرد. به‌هرحال طبیعی است که از بنز توقعات بالا باشد!

دوج رویال ۱۹۵۷

مالکان این خودرو به Consumer Reports در مورد نشت فاجعه‌بار آب در داخل و صندوق‌عقب، گم‌شدن پیچ و مهره‌ها، صدای جیرجیرک و جغجغه و اجزای تعلیق که ظرف چند ماه زنگ‌زده و خراب می‌شوند، شکایت کردند و آن را از بدترین خودروهای جهان دانستند. پس از انتشار گزارش تند این مجله در مورد اتومبیل‌های کرایسلر ۵۷، این خودروساز شهرت بی‌اعتمادی را به خود گرفت که دهه‌ها ادامه داشت.

پونتیاک آزتک

Pontiac Aztek در ۱۷ سالی که از آغاز به کار خود می‌گذراند، جایگاه خود را در تاریخ به‌عنوان یکی از بدترین خودروهای ساخته‌شده در جهان ثابت کرد. آزتک با ظاهر زیبا، فضای داخلی بسیار وحشتناک و قیمت بسیار خنده‌دار، در کنار Apple Newton، Crocs و DDT به‌عنوان یکی از بدترین اختراعات در مجله Time ذکر می‌شود.

DAF Daffodil 1963

شاید تابه‌حال نام این خودرو را نشنیده باشید، اما این‌یک پیشگام واقعی خودرو است. این میکرو خودرو هلندی که در سال ۱۹۶۱ عرضه شد، اولین مدل تولیدی بود که دارای گیربکس متغیر پیوسته (یا CVT) بود، فنّاوری که امروزه تقریباً توسط هر خودروساز اصلی پذیرفته‌شده است. DAF تعداد کمی اتومبیل به ایالات‌متحده وارد کرد و Consumer Reports در سال ۱۹۶۳ یکی از آن‌ها را آزمایش کرد. CVT آن تیتر اول روزنامه‌ها نشد، اما عملکرد آن باعث شد در لیست بدترین خودروهای جهان قرار بگیرد. مجله Consumer Reports گفت: صفر تا ۶۰ این خودرو در ۲۸٫۹ ثانیه تکان‌دهنده اتفاق می‌افتد و این کندترین خودروی شتاب‌دهنده‌ای است که تابه‌حال آزمایش کرده است.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی