ارزشمند ترین برندهای خودرو

ارزشمندترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۱

تقریباً همه رویای خرید یک ماشین خاص را در زندگی خود داریم. ما می‌خواهیم صاحب ماشین رؤیایی خود باشیم که ممکن است درجایی دیده باشیم یا در موردش شنیده باشیم. اما، آیا تابه‌حال به شرکت خودروسازی فکر کرده‌اید که سازنده ماشین موردعلاقه شما بوده است؟ آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که ارزش برند آن شرکت خودروسازی خاص چقدر خواهد بود؟

خب، ما امروز اینجا هستیم تا ارزشمندترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۱ را به همراه ارزش برند آن‌ها به اشتراک بگذاریم. ادامه مقاله را بخوانید تا همه جزئیات را بدانید!

معیار رتبه‌بندی ارزشمندترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۱ چیست؟

رتبه‌بندی برندها و شرکت‌های خودرو بر اساس ارزش کلی آن‌ها با در نظر گرفتن عوامل مختلف مانند عملکرد مالی شرکت خودروسازی، خدمات ارائه‌شده به مشتری، تأثیر نام تجاری در تصمیم‌گیری برای خرید و قدرت رقابتی برند تجاری انجام می‌شود.

بحران بهداشت جهانی یا ویروس منحوس کرونا که کل جهان را تحت تأثیر قرارداد، باعث کاهش شدید حجم فروش خودروهای سواری، به‌ویژه در بخش خودروهای لوکس شد و شرکت‌های خودروسازی را مجبور به کاهش تولید کرد اما بااین‌حال هنوز هم خودروسازان معروف برای رتبه‌بندی در جدول ارزشمندترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۱، به تلاش و رقابت خودشان ادامه دادند. نتیجه این تلاش را در ادامه مقاله بخوانید.

ارزشمندترین شرکت‌های خودروسازی جهان در ۲۰۲۱

وقتی حرف از برترین شرکت‌های خودروسازی می‌شود، همیشه نام‌هایی آشنا به چشم می‌خورد اما رقابت اصلی این شرکت‌ها هرسال داغ‌تر از سال قبل می‌شود. پیروز این میدان در سال ۲۰۲۱، تویوتا بوده است اما فاصله بین معروف‌ترین شرکت‌ها بسیار کم است.

ارزشمند ترین برندهای خودرو

  1. تویوتا: ۴۷/۵۹ میلیارد دلار

تویوتا، در صدر جدول ارزشمندترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۱ است. ارزش تجاری تویوتا بزرگ ژاپنی برای سال ۲۰۲۱، ۵۹٫۴۷ میلیارد دلار است درحالی‌که رکورد این شرکت در سال قبل ۵۸٫۰۷ میلیارد دلار بود. تویوتا با پشت سر گذاشتن خودروسازی لوکس مرسدس بنز، مقام اول را کسب کرد.

علی‌رغم اختلال در زنجیره تأمین ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، تویوتا امسال توانسته است یک بازگشت قوی به عرصه خودرو داشته باشد و حسابی کولاک کرده است! اکثر خودروسازان در سراسر جهان به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده توسط مقامات دولتی و کمبود نیروی انسانی در دوران کرونا با مشکلات تولید مواجه شدند. اما تویوتا به دلیل افزایش تقاضا و بهبود تدریجی اقتصاد، رشد چشمگیری را در تاریخ خود ثبت کرد.

  1. مرسدس بنز: ۵۸٫۲ میلیارد دلار

مرسدس بنز، خودروساز لوکس آلمانی امسال باارزش تجاری ۵۸٫۲ میلیارد دلار به رتبه دوم فهرست ارزشمندترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۱ سقوط کرد. مرسدس بنز شاهد افت شدید ۷ میلیارد دلاری در مقایسه باارزش ۶۵٫۰۴ میلیارد دلاری آن در سال گذشته ۲۰۲۰ بوده است. مرسدس همچنین در خط مقدم نوآوری‌های فنّاورانه متعددی قرار دارد که این شرکت در طول چندین سال سابقه تولید خود انجام داده است.

اگرچه تأسیسات اصلی تولید مرسدس بنز در آلمان واقع‌شده است، اما کارخانه‌های تولیدی در سراسر جهان دارند. مرسدس بنز دارای ۹۳ کارخانه در ۱۷ کشور در ۴ قاره مختلف است.

  1. فولکس واگن: ۴۷٫۰۲ میلیارد دلار

فولکس واگن امسال نیز رتبه سوم خود را باارزش نام تجاری ۴۷٫۰۲ میلیارد دلار حفظ کرده است. ارزش برند فولکس واگن نسبت به سال گذشته تقریباً ۲ میلیارد دلار افزایش‌یافته است. فولکس واگن به خاطر مدل نمادین معروف خود در جهان، Beetle معروف است. فولکس واگن سازنده آلمانی که در سال ۱۹۳۷ تأسیس شد دارای ۱۳۶ کارخانه تولید در نقاط مختلف جهان است.

فولکس واگن که بانام VW شناخته می‌شود، طراحی، تولید و توزیع خودروهای سواری و تجاری را در بیش از ۱۵۰ کشور جهان انجام می‌دهد.

  1. بی ام و: ۴۰٫۴۴ میلیارد دلار

بی ام و، یک خودروساز آلمانی است. بی ام و چهارمین شرکت بزرگ خودرو در جهان است. ب ام و در حفظ موقعیت خود نسبت به سال گذشته موفق بوده است، بااین‌حال، این شرکت تا سال ۲۰۲۱ شاهد سقوط ناچیز ۰٫۰۴ میلیارد دلار در ارزش خود بوده است. بی ام و، بزرگ‌ترین تولیدکننده برتر خودرو و موتورسیکلت در جهان، بیش از ۱۰۰ سال پیش در سال ۱۹۱۶ تأسیس شد.

بر اساس اعلام وب‌سایت شرکت، گروه BMW دارای ۳۱ مرکز تولید و مونتاژ در ۱۵ کشور مختلف در سراسر جهان و یک شبکه فروش جهانی در ۱۴۰ کشور است.

  1. پورشه: ۳۴٫۳۲ میلیارد دلار

پورشه، که یک برند آلمانی است و متعلق به فولکس واگن است، امسال نیز جایگاه پنجم خود را مثل سال گذشته در جدول ارزشمندترین شرکت‌های خودروسازی جهان حفظ کرده است. ارزش برند پورشه در سال ۲۰۲۱ ۳۴٫۳۲ میلیارد دلار در مقایسه با ۳۳٫۹۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ است.

پورشه همیشه رابطه نزدیکی با VW داشت که در سال ۱۹۶۹ برای ساخت VW-Porsche 914 و ۹۱۴-۶ گرد هم آمدند که موفقیت بزرگی بود. این شرکت دارای ۷۰۰۰ ثبت اختراع در سراسر جهان است و سالانه ۴۰۰ ثبت اختراع جدید ثبت می‌شود. این شرکت دارای شش کارخانه تولیدی در کشورهای مختلف است.

ارزشمند ترین برندهای خودرو

  1. تسلا: ۳۱٫۹۸ میلیارد دلار

تسلا در سال ۲۰۲۱ با ۳۱٫۹۸ میلیارد دلار ارزش به جایگاه ششم برترین شرکت‌های خودروسازی رسیده است. تسلا شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی ارزش خود در مقابل ۱۲٫۴۱ میلیارد دلار ارزشش در سال قبل بوده است! این رقم به‌اندازه‌ای سرسام‌آور هست که تسلا را در دنیای تبلیغات حسابی سر زبان‌ها بیندازد.

تسلا یک شرکت خودروسازی و انرژی آمریکایی است که همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان است.

ایلان ماسک، مدیرعامل برجسته، چهره معروف این شرکت و سهامدار عمده شرکت با ۲۲ درصد سهام تسلا است. در سال ۲۰۰۹، تسلا اولین مدل اتومبیل خود، رودستر را تولید کرد. تسلا دارای ۵۹۸ فروشگاه خرده‌فروشی در نقاط مختلف جهان است.

  1. هوندا: ۳۱٫۳۶ میلیارد دلار

هوندا، خودروساز ژاپنی که موتورسیکلت و تجهیزات برقی می‌سازد، در رتبه هفتم در فهرست برترین برندهای خودرو در جهان قرار دارد. هوندا شاهد کاهش اندکی در ارزش‌گذاری خود نسبت به سال قبل بوده است. که ارزش آن از ۳۳٫۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۳۱٫۳۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ سقوط کرده است.

هوندا، اولین شرکت ژاپنی بود که یک برند لوکس اختصاصی – Acura را در سال ۱۹۸۶ راه‌اندازی کرد. هوندا به‌غیراز مشاغل خودرو و موتورسیکلت در سایر زمینه‌های تجاری هم فعالیت دارد.

  1. فورد: ۲۲٫۶۷ میلیارد دلار

شرکت فورد، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان آمریکایی در سال جاری باارزش ۲۲٫۶۷ میلیارد دلار است. در سال جاری فورد در مقایسه با ۱۸٫۵۱ میلیارد دلار ارزش خود در سال ۲۰۲۰ در رتبه هشتم قرارگرفته است.

فورد موتور یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی در ایالات‌متحده است که توسط هنری فورد در سال ۱۹۰۳ تأسیس شد. فورد خودروها و وسایل نقلیه تجاری را زیر چتر فورد می‌فروشد و مارک اختصاصی “لینکلن لوکس” برای خودروهای لوکس استفاده می‌شود.

فورد پنجمین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان، و دومین تولیدکننده بزرگ در ایالات‌متحده است. فورد دارای ۹۰ کارخانه در کشورهای مختلف است.

  1. ولوو: ۱۷٫۷۵ میلیارد دلار

ولوو، یک شرکت تولیدی چندملیتی سوئدی، امسال نیز در رتبه هشتم ارزشمندترین برندهای خودرو قرار دارد. ولوو ارزش مارس خود را تا ۱۷۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ۱۶٫۹۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش داد. خودروهای ولوو که قبلاً متعلق به فورد موتور بود، اکنون توسط گروه جیلی هولدینگ، یک شرکت خودروسازی چینی چندملیتی کنترل می‌شود. ولوو که بیش از ۱۰۰ سال پیش در سال ۱۹۱۵ به‌عنوان زیرمجموعه تولیدکننده بلبرینگ تأسیس شد، امروز در ۱۸ کشور جهان کارخانه دارد.

  1. آئودی: ۱۷٫۱۸ میلیارد دلار

آئودی، یک شرکت خودروسازی لوکس آلمانی، در لیست برترین شرکت‌های باارزش خودرو در جهان در مکان دهم قرار دارد. ارزش آئودی نسبت به سال گذشته از ۱۶،۹۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۱۷/۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش بسیار ناچیزی داشته است.

آئودی AG، به‌عنوان زیرمجموعه گروه فولکس واگن، خودروهایی را طراحی و مهندسی می‌کند. این شرکت در ۱۹ کارخانه در ۱۲ کشور خودرو تولید می‌کند و خودروهای لوکس را در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به فروش می‌رساند.

آئودی دارای هفت کارخانه تولید در سراسر جهان است که تعداد کمی از آن‌ها با گروه VW محصول مشترک است. گروه آئودی دارای بزرگ‌ترین سایت‌های تولیدی در آلمان است. این شرکت دارای امکانات تولید در مجارستان، بلژیک و مکزیک نیز هست.

ارزشمند ترین برندهای خودرو

  1. نیسان: ۱۵٫۲۵ میلیارد دلار

نیسان، خودروساز ژاپنی چندملیتی امسال در رتبه یازدهم قرار دارد. این شرکت خودروهای خود را با سه نام مختلف مانند نیسان، اینفینیتی و داتسون به فروش می‌رساند. نیسان از سال ۱۹۹۹ با شرکت خودروسازی رنو فرانسه شراکت دارد که امروزه به میتسوبیشی گسترش‌یافته است.

نیسان برترین برند خودرو ژاپنی در چین، روسیه و مکزیک است. نیسان لیف، برند خودروهای برقی، دومین خودروی پرفروش جهان پس از تسلا مدل ۳ است. تمرکز اصلی نیسان تسخیر بازار داخلی با طیف گسترده‌ای از اتومبیل‌ها و کامیون‌های اصلی آن بود که بعداً به سراسر جهان صادر شد.

  1. شورولت: ۱۴٫۵۵ میلیارد دلار

شورولت باارزش ۱۴٫۵۵ میلیارد دلار در رتبه ۱۲ در لیست ارزشمندترین شرکت‌های خودرو ما قرار دارد. شورولت معمولاً توسط مشتریان و اعضای صنعت خود به‌عنوان Chevy شناخته می‌شود. شورولت سازنده خودروهای غول‌پیکر است. خودروهای بانام تجاری شورولت در سراسر جهان در بیش از ۱۴۰ کشور جهان به فروش می‌رسند. شورولت خودروهای سواری و کامیون‌های تجاری متوسط ​​را نیز تولید و به فروش می‌رساند.

  1. هیوندای: ۱۴٫۲۹ میلیارد دلار

هیوندای اولین شرکت خودروسازی کره جنوبی است که امسال به لیست برترین برندهای خودروی جهان راه‌یافته است. کارخانه هیوندای در اولسان، کره جنوبی، بزرگ‌ترین کارخانه تولید خودرو در جهان است.

تأسیسات اولسان دارای مجموع ظرفیت تولید سالانه ۱٫۶ میلیون دستگاه است. شرکت هیوندای موتور در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد. اولین مدل خودروی هیوندای “Cortina” بود که در سال ۱۹۶۸ با همکاری شرکت Ford Motor رونمایی شد. هیوندای دارای شبکه‌ای از نمایندگی‌ها و نمایشگاه‌ها در سراسر جهان است و خودروهای آن در ۱۹۳ کشور مختلف به فروش می‌رسد.

امیدوارم این مقاله از ارزشمندترین شرکت‌های خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۱ را دوست داشته باشید. اگر قصد دارید ماشین رؤیایی خودتان را بخرید، با کارشناسان زرین کلید تماس بگیرید تا در این مسیر همراهتان باشند.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی