خونه بخرم یا ماشین؟

اول خونه بخرم یا ماشین؟

یکی از دغدغه های افراد برای خرید ضروریات زندگی خانه و ماشین است. به طوری که برخی از افراد همیشه این سوال را می پرسند که اول خانه بخرم یا ماشین؟

به طور کلی خرید خانه برای بعضی از افراد به منزله سرمایه گذاری می باشد یعنی افراد برای اینکه به یکباره مبلغ قابل توجهی را به دست بیاورند منازل مختلفی را خرید و فروش می کنند، اما اگر این سوال را از یک فرد با تجربه بپرسید به شما خواهد گفت که اتومبیل را به عنوان یک تعهد و خانه را به عنوان یک سرمایه گذاری ببینید خصوصاً اگر آن خانه دارای زمین باشد زیرا زمین با گذشت زمان افزایش قیمت خواهد داشت ولی اتومبیل ها اینگونه نیستند.

لحظه ای که ماشین جدیدی را از حیاط ماشین بیرون می رانید، ارزش آن اساساً نصف می شود ضمن آنکه نگهداری یک به طور مداوم هزینه هایی را به همراه دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

گرفتن وام برای خرید خودرو

اگر فرد تازه کاری هستید و هیچ گونه پس اندازی ندارید، گرفتن وام برای تهیه ماشین جدید منطقی نیست.

همانطور که افراد با تجربه اعتقاد دارند اگر برای سفر به محل کار خود به ماشین نیاز دارید، حمل و نقل عمومی برای شما گزینه مناسبی نیست و بهتر است که یک ماشین دست دوم ارزان تهیه کنید.

اگرچه ممکن است زیبا به نظر نرسد، اما کار شما را راه می اندازد.

گرفتن وام ماشین

بازگشت سرمایه پس از خرید خانه

برخی افراد پس از خرید ماشین دیگر هیچ گاه نتوانستند صاحب خانه شوند. قطعا اگر این گونه افراد به اوضاع اقتصادی جامعه توجه بیشتری داشتند یا با متخصصان مشورت داشتند اکنون، صاحب خانه و صاحب یک ماشین بودند.

در اینجا نیز باید توجه کرد که خرید خانه ممکن است یک پروسه سنگین و طولانی مدت برای اشخاص باشد اما اگر واقعا صاحب خانه نیستید باید تمام تمرکز خود را برای خرید خانه یا ویلا بگذارید؛ زیرا پس از خرید خانه شما خیالی آسوده دارید و می توانید برای خرید ماشین به دنبال سرمایه باشید، زیرا قیمت خودرو به اندازه قیمت ملک به یک باره و با تورم زیادی مواجه نمی شود.

خرید آپارتمان

افراد زمانی که می خواهند آپارتمان تهیه کنند به چند فاکتور اساسی توجه می کنند. به عنوان نمونه به پارکینگ، مشاعات، نورگیر بودن، بالکن، سرویس ایرانی یا فرنگی، تعداد طبقات و… از گزینه هایی هستند که باید به آن ها توجه کرد. البته برخی از این فاکتورها مهم ترین هستند. به عنوان نمونه موقعیت ملک، وضعیت مشاعات، وضعیت سند ملک، آسانسور ملک و طبقه ملک از جمله فاکتورهایی هستند که هیچگاه قابل تغییر نمی باشند.

این نکات جز مواردی است که در خرید آپارتمان چه برای سرمایه گذاری و چه برای سکونت بسیار مهم هستند، اما شما قبل از آنکه به بازدید ملک بروید باید یک لیست از چیزهایی که برایتان مهم هست تهیه کنید و در وقت خود صرفه جویی کنید تا به هدف خود برسید. برای خرید ملک حتی زمانی که صرفا جهت سرمایه گذاری است باید به شرایط آن توجه ویژه ای داشته باشید.

زرین کلید

به طور کلی خرید ملک یا زمین در ایران بسیار قابل توجه است و یکی از راه های سرمایه گذاری به شمار می رود. زمانی که شما یک ملک را خریداری می کنید این ملک می تواند یک منبع درآمد مناسبی برای شما باشد به این صورت که حتی اگر منزل شما به فروش هم نرسد می توانید با اجاره دادن آن درآمدزایی کنید و زمانی که شما بعد از چند سال بخواهید ملک را به فروش برسانید متوجه می شوید که قیمت خانه شما نسبت به قبل بسیار افزایش پیدا کرده است.

خرید ویلا

از دیگر نمونه های که برای سرمایه گذری بسیار مناسب است خرید ویلا در شمال یا دیگر نقاط خوش آب و هوا در ایران می باشد. برخی با خرید اینگونه ویلاها به جای ماشین به راحتی سرمایه گذاری می کنند و موقعیت زمین ها را بالا می برند.

به گونه ای که در مدت زمان کوتاهی قیمت ملک در این گونه نقاط کشور بالا می رود و سرمایه چند برابری نصیب این اشخاص خواهد شد. می توان گفت برخی همانند یک تیم عمل می کنند و زمین ها و ملک های یک قیمت از شمال را تهیه می کنند و بعد از مدتی آن جا را با قیمت مناسب تری نسبت به قبل به فروش می رسانند.

زرین کلید

خرید ماشین

از دیگر نمونه های سرمایه گذاری، خرید ماشین است. برخی برای سرمایه گذاری با این سوال روبرو می شوند که اول خونه بخرم یا ماشین؟ و ممکن است با در نظر گرفتن برخی از شرایط موقت در جامعه تصمیم به خرید ماشین داشته باشند.

گفتنی است که برخی با خرید ماشین و فروش آن به مدت ۱۰ روز بعد سرمایه خود را چندین برابر کرده اند اما گاهی اوقات اگر از شرایط جامعه و نوسان گیری اطلاعات کافی نداشته باشید به سرعت سرمایه اولیه شما نصف خواهد شد؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که خرید ماشین برای سرمایه گذاری بسیار ریسک بالایی دارد و نمی توان خیلی روی آن حساب کرد.

استهلاک خودرو

استهلاک ماشین

از طرف دیگر اگر شخصی وسوسه شود و به جای اینکه صاحب خانه شود مبلغ خود را برای خرید ماشین هزینه کند باید منتظر استهلاک و پایین آمدن قیمت خودروی خود باشد؛ زیرا بعد از مدتی خودرو ممکن است با خرابی مواجه شود. حتی برخی از افراد متاسفانه بعد از خرید خودرو دچار تصادف می شوند و قیمت خودروی آن ها به کلی کاسته می شود؛ بنابراین نسبت به خرید خودرو باید توجه ویژه ای داشت.

اگر شخصی برای سرمایه گذاری بخواهد اقدام کند باید قبل از آن با یک متخصص در زمینه خرید ماشین صحبت کند ولی اگر نه تنها صاحب ماشین نیست بلکه صاحب خانه هم نمی باشد باید قبل از هرکاری تمرکز خود را برای خرید خانه صرف کند. توصیه متخصصان برای کسانی که مبلغی در دست دارند و نمی دانند اول خانه بخرند یا ماشین این است که پس انداز خود را برای خرید آپارتمان یا منازل ویلایی در برخی از نقاط خوش آب و هوای ایران سرمایه گذاری کنند.

زیرا منازل مسکونی با استهلاک زیادی نسبت به خودرو روبرو نمی شود و همچنین فروش منازل نسبت به خودرو با افزایش قیمت بیشتری روبرو خواهد شد.

سوالات متداول درباره ی خونه بخرم یا ماشین؟

برای سرمایه گذاری خرید خانه مناسب تر است یا خرید خودروهای لوکس؟

اگر به دنبال سرمایه گذاری می باشید بهتر است تمرکز خود را روی منازل معطوف کنید زیرا خریدار خانه بیشتر از خریدار ماشین های لوکس می باشد.

چرا خرید خانه مناسب تر از خرید ماشین است؟

به طور کلی خرید منزل با پروسه طولانی همراه است. اگر شخصی صاحب خانه نیست با مبلغی که در دست دارد باید اقدام به خرید خانه کند؛ زیرا افزایش قیمت منازل مسکونی در ایران بسیار زیاد است و قطعا صبر افراد برای ارزان شدن خانه به هیچ عنوان عاقلانه نمی باشد.

آیا خرید ماشین باید جز اولویت های زندگی باشد؟

امروزه افراد بسیار به دنبال خرید ماشین هستند اما باید توجه کرد که اگر شخصی صاحب خودرو نباشد به راحتی می تواند با دیگر خودروهای عمومی در سطح شهر تردد کند و خرید خودرو نباید جزو الویت های زندگی افراد باشد. اشخاص می توانند با سرمایه گذاری در جاهای دیگر به هدف مالی خوبی برسند.

چرا خرید خانه نسبت به خرید ماشین باید در الویت باشد؟

خرید ماشین با ریسک بالایی روبرو خواهد بود و با استهلاک بیشتری مواجهه می شود. همچنین ممکن است اتفاقاتی همچون تصادف از قیمت اولیه خودرو بکاهد.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی