عجیب ترین خودرو های جهان

عجیب‌ترین خودروهای جهان که در ذهنتان نمی‌گنجد!

تاریخچه طراحی خودروها مملو از تلاش‌های جسورانه برای تولید وسایل نقلیه در ظاهر و نحوه عملکرد آن‌هاست که همه قوانین قبلی را منسوخ می‌کند. جسورانه‌ترین آن‌ها معمولاً خودروهای مفهومی هستند که اغلب از آن‌ها به‌عنوان عجیب‌ترین خودروهای جهان یاد می‌کنیم.

موزه عالی هنر در آتلانتا، برای آخرین نمایشگاه خود، ۱۷ مورد از زیباترین، وحشتناک‌ترین و عجیب‌ترین خودروهای جهان را که تابه‌حال بشر تصور کرده است، گردآوری کرده است، از نمونه اولیه بوگاتی ۱۹۳۴ تا تکرار اولیه ابر خودرو پورشه ۹۱۸٫

زمانی که سازندگان خودرو، عملکرد و دید شخصی خود را از آینده نسبتاً متعادل می‌کنند، عجیب‌ترین خودروهای جهان خلق می‌شوند که ما هنگام دیدن آن‌ها بی‌اختیار از خودمان می‌پرسیم، اولین بار چه کسی این ایده به ذهنش رسیده!؟ این پرسش احتمالاً یکی از دلایلی است که ما خودروها را دوست داریم. برخی از عجیب‌ترین خودروهای جهان را در این مقاله خواهید دید.

۱۹۳۶ Stout Scarab

طراح این خودرو ویلیام استوت که قبل از روی آوردن به اتومبیل به‌عنوان مهندس هواپیما کار می‌کرد، در ادغام تجمل و تفریح ​​در حمل‌ونقل پیشگام بود. Stout Air Lines با معرفی مهمانداران و وعده‌های غذایی در پرواز شناخته می‌شود. Scarab از این ایده استفاده می‌کند. این‌یکی از عجیب‌ترین خودروهای جهان است که درواقع یک ماشین ناهارخوری جاده‌ای است که توسط یک فورد V-8 در قسمت عقب بدنه کشیده آلومینیومی قرارگرفته است. مارک هرگز پا به عرصه خریدوفروش گسترده نرسید، البته به این دلیل که اسکاراب با ۵۰۰۰ دلار گران‌تر از پکارد و کادیلاک آن روزها بود. کمتر از ده دستگاه تولید شد.

۱۹۴۲ Oeuf electrique

ماشین Oeuf électrique یا تخم‌مرغ برقی ۱۹۴۲ دارای سه‌چرخ بود و ده‌ها سال پس‌ازآنکه بنزین به‌عنوان اصلی‌ترین سوخت برای تغذیه خودروها تبدیل شد، و چند دهه قبل از اینکه ایلان ماسک تصمیم بگیرد برق دوباره خنک شود، کار می‌کرد. طراح آن، پاریس پولزنز پاریسی، قبل از اتومبیل‌سازی به‌عنوان نقاش کار می‌کرد و لوکوموتیوهای راه‌آهن را طراحی می‌کرد. این حباب از آلومینیوم دست‌ساز و پلکسی گلاس خمیده ساخته‌شده است که ماده جدیدی در آن زمان بود!

۱۹۴۷ Norman Timbs Special

یکی از عجیب‌ترین خودروهای جهان، بیشتر از آن‌که شبیه به یک اتومبیل باشد شبیه اتاقک هواپیما است! حاضرم قسم بخورم که هیچ خودروی دیگری شبیه Norman Timbs Special 1947 نیست، اتاقک خلبان آن در جلو نصب‌شده و منحنی‌های آن به دم قطره باران منتهی می‌شود! تیمبز، مهندس مسابقه ایندی، موتور این خودرو را با موتور Buick Straight 8 در قسمت عقب شاسی قرارداد. بد نیست به‌عنوان بخشی از عجیب‌ترین خودروهای جهان یادی از فولکس‌واگن کنیم که موتورش در عقب آن نصب‌شده بود!

عجیب ترین خودرو های جهان

۱۹۵۳ General Motors Firebird 1 XP-21

شاید نامرتبط به نظر بیاید اما برای معرفی یکی از عجیب‌ترین خودروهای جهان، ما دوباره به تشبیه کونیگزگ ها و پاگانی های جهان به جنگنده‌های جت می‌پردازیم. جنرال موتورز Firebird I XP-21 1953 یک جنگنده جت واقعی بود، با چهارچرخ، باله دم و کابین خلبان حبابی. موتور توربین تا ۲۶۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد ​​تا ۳۷۰ اسب بخار (در آن زمان) قدرتمند تولید کند.

۱۹۵۵ Chrysler (Ghia) Streamline X “Gilda”

کریسلر (Ghia) Streamline X 1955 “Gilda” نام خود را از فیلم ریتا هیورث در سال ۱۹۴۶ گرفت. پس از پیش‌بینی موتور توربین‌جت، شرکت ایتالیایی Ghia مجهز به یک موتور ۱٫۵ لیتری ساده برای گردش در Gilda بود. این طراحی پیش از یک دوره کوتاه اتومبیل‌های توربین کرایسلر است و باله‌ها به شما می‌گویند که مربوط به دهه ۱۹۵۰ است. اگر طرفدار دنیای انیمیشن‌ها باشید، احتمالاً یکی از عجیب‌ترین خودروهای جهان را در انیمیشن شگفت انگیزان مشابه این خودرو دیده‌اید!

۱۹۷۰ Ferrari (Pininfarina) 512 S Modulo

شرکت طراحی Pininfarina آثار مشهورتری را تولید کرده است، اما خودروی فراری ۵۱۲ S Modulo که برای نمایشگاه اتومبیل ژنو ۱۹۷۰ ایجاد شد، زیبایی را هدف نمی‌گرفت. طراح پائولو مارتین بدنه عجیب‌وغریب را روی شاسی ماشین مسابقه فراری ۵۱۲S قرارداد.

عجیب ترین خودرو های جهان

۱۹۷۰ Lancia (Bertone) Stratos HF Zero

این خودرو فقط با ۳۳ اینچ ارتفاع، بسیار کوتاه بود و رانندگان مجبور بودند از طریق شیشه جلو لولایی وارد خودرو شوند! تصور کنید که برای سوارشدن به یکی از عجیب‌ترین خودروهای جهان که مالکش هستید باید مثل دزدها از آن استفاده کنید! شاید بغل کردن فرمان خودرو سال‌ها پیش، یک حرکت باکلاس به نظر می‌رسیده است اما تصور اینکه مجبور باشید برای جا شدن در کابین خودرو مدام خم بنشینید ایده خوبی به نظر نمی‌رسد!

۲۰۰۱ BMW GINA Light Visionary Model

اگر گوشی‌های نوکیا سرمه‌ای‌رنگ را دیده باشید یا حداقل از مقاومت نیسان آبی مطلع باشید باید بگوییم این خودرو رسماً روی دست آن‌ها بلند شده است! کانسپت مدل BMW GINA Light Visionary Model 2001 توسط کریس بنگل، مدیر طراحی بی ام و ساخته شد که به دلیل طراحی‌های سازنده خودروهای آلمانی با هندسه سخت و قطعات بدنه معروف است. در اینجا، وی نمای بیرونی خودرو را با اسپند کس روکش پلی اورتان پوشانده است که با توجه به نیازهای آیرودینامیکی خودرو در آن زمان تغییر مکان می‌دهد.

Porsche 918 Spyder Concept Car

اگر جمله انگیزشی هر ایده‌ای یک روزبه بار می‌نشیند را قبول ندارید باید داستان یکی از عجیب‌ترین خودروهای جهان، خودروی مفهومی پورشه ۹۱۸ اسپایدر را که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۰ رونمایی شد بشنوید. این طراحی طی سال‌ها تلاش و تکامل منجر به ساخت خودرو سوپر اسپرت هیبریدی پورشه شد که امروز میلیون‌ها دلار قیمت دارد. این کانسپت تکامل Carrera GT قبل از آن بود، با اضافه شدن موتورهای الکتریکی در محورهای جلو و عقب که مجموعاً ۲۱۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کردند. البته این‌ها با یک موتور ۳٫۴ لیتری V-8 با ۵۰۰ اسب بخار تکمیل می‌شد.

۱۹۳۵ Bugatti Type 57S Competition Coupe Aerolithe

نمونه اصلی بوگاتی تیپ ۵۷S که در نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۱۹۳۵ به نمایش درآمد، پس از رونمایی از بین رفت! توضیح رایج درباره سرگذشت یکی از عجیب‌ترین خودروهای جهان این است که بوگاتی آن را برای قطعات جدا کرده تا خودروی تولیدی نوع ۵۷ بعدی را بسازد. مدل نمایش داده‌شده تفریحی است که در سال ۲۰۰۷ بر اساس مشخصات ثبت‌شده، عکس‌ها و نقاشی رنگ‌روغن توسط مهندس بوگاتی تولیدشده است.

۱۹۳۲ Ford Speedster

فورد اسپیدستر ۱۹۳۲، که دارای موتور V-8 تخت بود، ده‌ها سال قبل از اینکه این خودرو به کرایه استاندارد خودرو تبدیل شود، دارای دکمه استارت بود! این رودستر کم ارتفاع، زاییده فرزند هنری، ادسل فورد و طراح یوجین گرگوری بود.

۱۹۳۴ Voisin C-25 Aerodyne

Gabrielle Voisin، مانند بسیاری از همسالان خود به‌عنوان سازندگان یکی از عجیب‌ترین خودروهای جهان، کار خود را با ساخت هواپیما شروع کرد. پس از جنگ جهانی اول، او هم مانند سایرین به اتومبیل‌سازی روی آورد. تنها ۲۸ دستگاه از Voisin C-25 Aerodyne در سال ۱۹۳۴ ساخته شد که یکی از آن‌ها برنده بهترین نمایش در Pebble Beach Concours d’Elegance در سال ۲۰۱۱ شد.

۱۹۴۸ Tasco

این Tasco 1948 تحت یک مارک کوتاه‌مدت به نام The American Sports Car Company ساخته شد. نام خودرو مخفف سازنده است. گوردون بوئریگ، که قبلاً اهل دوسنبرگ بود، از طراحی هواپیماها به‌ویژه از هواپیماهای جنگنده جنگ جهانی دوم برای ساخت و طراحی یکی از عجیب‌ترین خودروهای جهان الهام گرفت. فایبرگلاس که چرخ‌های جلو را می‌پوشاند با ورودی فرمان حرکت می‌کرد. اگر در آن دوران می‌خواستید با یک تیر دو نشان بزنید می‌توانستید با خرید این خودرو هم ماشین‌سواری کنید و هم هواپیما داشته باشید!

عجیب ترین خودرو های جهان

۱۹۵۱ GM LaSabre

GM Le Saber 1951 اولین خودرویی بود که دارای باله و جلوپنجره‌ای دورهم بود، عناصری که بعداً در خودروهای آمریکایی استاندارد شد. این خودرو دارای آشکارساز رطوبت بود که در زمان بارندگی به‌طور خودکار قسمت بالای کابینت را بالا می‌برد! هرچند عمر این خودرو به پایان رسیده هنوز هم طراحی شیک و خاص خودش را دارد. من که خریدارم! شما چطور؟

۱۹۴۱ Chrysler Thunderbolt

منحنی‌های کرایسلر تاندربولت ۱۹۴۱ از قطارهای خطی الهام گرفته شد. این خودرو جزء اولین خودروهایی بود که شیشه‌های برقی داشت و هرچند امروز در لیست عجیب‌ترین خودروهای جهان است با این ویژگی احتمالاً جزء باکلاس ترین‌ها بوده است. کرایسلر از موتورهای هیدرولیک برای جابجایی آن‌ها استفاده می‌کرد. چراغ‌های جلوی هارد تاک کاملاً جمع شونده و دکمه‌دار هم از ویژگی‌های اصلی طراحی بودند که دهه‌ها بعد در خودروها نمایان شد. این‌یکی از آخرین طرح‌های آرت دکو بود قبل از اینکه مفاهیم به زیبایی‌شناسی آینده گرایش پیدا کنند.

۱۹۵۶ Buick Centurion

بیوک سنتوریون ۱۹۵۶ چند دهه قبل از اینکه در خودروهای مصرفی ظاهر شود دارای دوربین پشتیبان بود. بیوک بر اهمیت پیشرفت خودرو با سقف حبابدار و کابین خلبان Jetsons که به راننده و مسافران دید بدون مانع می‌دهد، اهمیت داد و هنوز هم پس از سال‌ها به‌عنوان یک خودروی شنل پوش واقعاً جذاب به نظر می‌رسد.

۱۹۵۹ Cadillac Cyclone

آن دو مخروط سیاه را می‌بینید حق‌دارید بپرسید پس چراغ‌های جلوی کادیلاک سایکلون ۱۹۵۹ در کجا باید باشند؟ این مخروط‌ها رادارهای سیستم جلوگیری از تصادف خودرو هستند، فناوری که ممکن است شما آن را ایربگ یا کروز کنترل تطبیقی ​​امروزی بدانید! اگر خودرو احساس نزدیک شدن به یک جسم را می‌کرد، مجموعه‌ای از چراغ‌های هشداردهنده و یک بوق بلند را تنظیم می‌کرد و ماشین حتی می‌توانست ترمزها را به‌طور خودکار فشار دهد. کادیلاک به‌عنوان یکی از عجیب‌ترین خودروهای جهان، با این توانایی‌ها، به معنای واقعی یک پیشگوی حرفه‌ای از آینده بود!

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی