خودروهای سلطنتی بریتانیا

خودروهای سلطنتی بریتانیا

خودروهای سلطنتی بریتانیا

۱ – رولز رویس فانتوم IV مدل ۱۹۵۰

این خودرو که سال ۱۹۴۹ رونمایی شده و این خودرو در زمان تحویل به رنگ سبز والنتین سبز ولنتاین بود. ولی زمانی که پرنسس الیزابت در سال ۱۹۵۵ به عنوان ملکه جدید معرفی شد، این خودرو تبدیل به خودروی رسمی ملکه شد و رنگ آن به مشکی و قرمز شرابی که رنگ رسمی خانواده سلطنتی شان بود تغییر داده شد. این خودرو هنوز در لیست خودروهای سلطنتی بریتانیا است و در مراسم رژه خودروها در عروسی پرنس ویلیام و کیت میدلتون در سال ۲۰۱۱ حضور داشت.

خودروهای سلطنتی بریتانیا

۲ – لندروور سری ۱ مدل ۱۹۵۳

ملکه الیزابت شاید یکی از معدود افرادی روی کره زمین باشد که از زمان ورود مدل‌های لندروور به بازار، با آن‌ها رانندگی کرده است. این شاسی بلند بسیار با دوام و پر قدرت، از آن زمان تاکنون در اختیار ملکه قرار دارد.

۳ – لندروور دیفندر

تقریباً هفتاد سال از آن روز می‌گذرد و هنوز دیفندر یکی از مدل‌های اصلی ناوگان خودروهای سلطنتی است. این خودرو که جانشین مستقیم لندروور سری ۱ بود، گفته می‌شود یکی از محبوب‌ترین مدل‌های ملکه است و وی را به یاد تراک های ارتشی که در طول جنگ جهانی دوم با آن‌ها کار می‌کرد می‌اندازد.

۴ – رنج روور مدل دهه ۷۰ میلادی

در سال ۱۹۷۰، لندروور مدل رنج روور را به عنوان یکی از اولین شاسی بلندهای لوکس جهان وارد بازار کرد.

این شاسی بلند کلاسیک دو درب ابتدا به خانواده سلطنتی تعلق داشت، ولی بعدها در یک گاراژ در شرایطی پیدا شد که چندین دهه آن جا خوابیده بود. زمانی که اصالت سلطنتی این خودرو مشخص شد، طی یک پروژه سنگین بازسازی دوساله، این رنج روور از این رو به آن رو شد.

۵ – رولز رویس فانتوم VI مدل ۱۹۷۸

این مدل به مدت زیادی از ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۲ در خط تولید کمپانی قرار داشت، ملکه الیزابت این خودرو را در میان خودروهای ناوگان سلطنتی حفظ کرده بود. و در سال ۲۰۱۱، از این خودرو به عنوان لیموزین عروسی پرنس ویلیام و کیت میدلتون استفاده شد.

خودروهای سلطنتی بریتانیا

۶- آستون مارتین DB6 مدل ۱۹۶۹

برای تولد بیست و یک سالگی پرنس چارلز، ملکه الیزابت این آستون مارتین DB6 ولانته آبی رنگ را به وی هدیه داد. این خودرو که یکی از ۱۴۰ دستگاه تولید شده بود، از سوخت اتانول استفاده می‌کرد. اکنون با گذشت ۵۰ سال از آن روز، این آستون مارتین کلاسیک هنوز هم یکی از اعضای اصلی ناوگان خودروهای سلطنتی بریتانیا محسوب می‌شود.

٧- فولکس واگن گلف مدل ۱۹۹۹

در سال ۱۹۹۹، پرنس ویلیام یک فولکس واگن صفر کیلومتر را به عنوان هدیه دریافت کرد. این خودرو به عنوان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های اروپا، خیلی سریع به یکی از مدل‌های محبوب این شاهزاده جوان تبدیل شد.

٨- واکسهال کرستا فریاری استیشن مدل ۱۹۶۱

طی این سال‌ها، مدل‌های مختلفی از واکسهال تحت مالکیت اعضای خانواده سلطنتی بوده‌اند، ولی مدل مورد علاقه ملکه؛ کرستا استیشن مدل ۱۹۶۱ است. این خودرو که توسط تیونری به نام فریاری سفارشی سازی شده، به یک جاتفنگی و جای مخصوص قلاب ماهیگیری مجهز شده تا بتواند بهتر به ملکه در کاخ ۲۰ هزار هکتاری سندرینگهام در شمال شرقی انگلستان خدمت کند. در سال ۲۰۱۵، کرستا سلطنتی در غرفه واکسهال در نمایشگاه خودروهای کلاسیک NEC که بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کلاسیک در انگلستان محسوب می‌شود حضور یافته بود.

٩- لیموزین بنتلی استیت مدل ۲۰۰۲

در سال ۲۰۰۲، ملکه الیزابت دو دستگاه لیموزین بنتلی استیت دست ساز از سوی این برند دریافت کرد. این لیموزین که از یک طراحی خاص مبتنی بر مدل Arnage R بهره می‌برد، جزو اولین مدل‌های طراحی شده توسط این برند پس از حضور در گروه خودروسازی فولکس واگن بود این دو لیموزین امروزه جزو مدل‌های اصلی در خدمت خانواده سلطنتی به حساب می‌آیند.

١٠- روور P5B مدل ۱۹۷۱

روور سری ۵ خارج از انگلستان خیلی شناخته شده نیست، ولی در دوران خود که از ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۳ طول کشید، این خودرو یک مدل لوکس شیک و اسپرت بود. در سال‌های جوانی خود، ملکه علاقه زیادی به رانندگی و دور دور کردن داشت و این خودرو، محبوب‌ترین مدل وی برای انجام این کار بود. امروزه، روور P5B مدل ۱۹۷۱ سبز رنگ وی در موزه ملی خودرو بریتانیا در معرض نمایش عموم قرار دارد.

خودروهای سلطنتی بریتانیا

١١- بنتلی بنتایگا

شرکت بنتلی چندین سال زمان و میلیاردها دلار پول برای طراحی و توسعه بنتایگا صرف کرد تا بتواند با ساخت یک شاسی بلند در خور نام این برند، در شاسی بلندهای فوق لوکس هم خودی نشان دهد. اولین مدل این خودرو که از خط تولید کمپانی خارج شد را بنتلی به ملکه دوم الیزابت تقدیم کرد و هم اکنون در اسکاتلند قرار داد و ملکه از آن برای سفرهای ماجراجویانه‌ای که برای شکار برخی حیوانات می رود استفاده می‌کند.

١٢- بنتلی مولسان مدل ۲۰۱۲

در سال ۲۰۱۲، بنتلی ۶۰ دستگاه مولسان Diamond Jubilee به مناسبت گرامی داشت شصتمین سالگرد آغاز پادشاهی ملکه الیزابت تولید کرد. یکی از آن خودروها نهایتاً به دست خود ملکه رسید و به عنوان یکی از خودروهای شخصی وی در اختیار او قرار داشت.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی