خرید خودرو صفر وارداتی

خرید خودروی صفر وارداتی

حدودا ۳ سال است که واردات خودروهای صفر به ایران متوقف شده است در حالی که همچنان خرید و فروش خودروهای خارجی روال همیشگی خود را طی میکند و ماشین های خارجی در ایران پرطرفدارند. طرفداران خودرو های خارجی به خاطر نبود خودرو های صفر خارجی در بازار به سمت خودرو های کارکرده سال ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ میروند. خودرو های خارجی در ایران آنقدر خریدار دارند که بدون آنها نمایشگاه داران تقریبا بیکار میمانند. از سال ۹۰ تا سال ۹۷ حدودا ۵۱۹۱۹ خودرو خارجی به کشور وارد شده است.

البته الان که واردات خودرو های خارجی به کشور متوقف شده است نمایشگاه داران هم خودرو های کارکرده را جایگزین آنها کرده اند و از خرید و فروش خودرو های وارداتی کارکرده پول درمیاورند. بسیار جالب است که در برخی نمایشگاه ها خودرو هایی وجود دارد که چند سال قبل از متوقف شدن واردات خودرو های خارجی، ورود این خودرو ها به ایران غیرقانونی بود.

در همین زمینه یکی از فعالان بازار خودروهای وارداتی هم می‌گوید حدود ۹۰ درصد خودروهای نمایشگاهی را محصولات دست ‌‌‌دوم تشکیل می دهند.

افزایش قیمت خودرو های وارداتی

متوقف شدن واردات خودروهای خارجی به ایران باعث شده تا فروشندگان خودرو های خارجی از این موقعیت استفاده کنند و هر قیمتی که دلشان میخواهد روی ماشین ها بگذارند.

در این چند سال اخیر قیمت خودرو های وارداتی به کشور به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است؛ برای مثال ماشینی که در سال ۱۳۹۶، ۲۵۰ میلیون بود در سال ۱۴۰۰، ۱ میلیارد قیمت دارد.

البته یکی از نمایشگاه دارانی که در بازار خرید و فروش خودرو های وارداتی فعالیت میکند میگوید فقط نرخ ارز مهم است و عرضه و تقاضا چندان اهمیتی در قیمت خودرو های وارداتی ندارد.

بالا رفتن قیمت خودرو های وارداتی باعث شده که خرید این خودرو ها برای قشر متوسط آرزوی دست نیافتنی باشد؛ یکی دیگر از فعالان بازار میگوید به جز آنهایی که محض کنجکاوی برای پرسیدن قیمت خودرو ها می آیند، اکثر افرادی که به نمایشگاه خودرو های وارداتی می آیند برای تعویض ماشینشیان است یعنی قبلا خودروی وارداتی داشته اند و برای بالاتر بردن مدل ماشینشان به نمایشگاه مراجعه میکنند.

سود خوبی که بازار خرید و فروش خودرو های وارداتی در ایران دارد همه را وسوسه میکند تا وارد بازار خودرو شوند. طبق آمار هایی که گرفته شده نمایشگاه داران و دلالان ماشین ها حدودا ۱۵ تا ۲۰ میلیون در ماه درآمد دارند تازه از برخی از معاملات حق الزحمه هم میگیرند که چیزی حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان میشود.

تصمیم دولت برای خودرو های وارداتی

با اینکه هنوز دولت تصمیمی درباره ی آزاد کردن خودرو های وارداتی نگرفته است اما با این حال نماینده های مجلس مخصوصا اعضای کمسیون صنایع و معدن تلاش میکنند تا دولت دوباره واردات خودرو های خارجی به کشور را تصویب کند و خودرو های وارداتی صفر دوباره به بازار خرید و فروش خودرو ایران بیایند. کاندیداهای سیزدهمین دوره ی ریاست جمهوری هم درباره ی واردات خودرو های خارجی به کشور، برای بهبود بازار خودروی داخلی صبحت کردند و آنها نیز از گشایش واردات خودرو حمایت کردند؛ این میتواند خبری خوب و امیدوارکننده برای دوست داران خودروهای وارداتی باشد.

این نیز نشان میدهد شاید خبرهایی که این روزها در مورد تمدید ممنوعیت واردات خودرو های خارجی به ایران میشنویم شایعه باشند و صلاحیت نداشته باشند.

خرید خودروی صفر وارداتی

اگر به دنبال خرید خودروی صفر وارداتی هستید این چهار مدل بیشتر از ماشین های خارجی دیگر در ایران دیده میشوند و از همه مهم تر خرید و فروششان هم راحت است.

پرطرفدارترین خودرو های وارداتی در ایران

( هیوندای سانتافه )

قیمت خودرو های وارداتی به ایران

پرفروش ترین ماشین های وارداتی

( کیا سراتو )

ماشین های پرطرفدار وارداتی

ماشین های وارداتی پرفروش در ایران

( هیوندای توسان )

خرید خودرو های وارداتی

پرفروش ترین خودرو های وارداتی در ایران

( هیوندای اکسنت )

قیمت خودرو های وارداتی کارکرده

خرید خودرو صفر وارداتی

( کیا سورنتو جی تی لاین )

زرین کلید

خرید و فروش خودرو های وارداتی

پرفروش ترین خودرو های وارداتی در ایران

( رنو تالیسمان )

قیمت روز خودرو های وارداتی

رنو تالیسمان

( رنو کولیوس )

متوقف کردن واردات خودرو های خارجی

رنو کلیوس

( هیوندای سانتافه )

قیمت خودرو های وارداتی به ایران

زرین کلید

( سانگ یانگ تیوولی )

افزایش قیمت خودرو های وارداتی

سانگ یانگ تیوولی

( کیا اسپورتیج )

خرید خودرو های وارداتی

کیا اسپورتیج

( هیوندای توسان کراس )

خرید خودرو های وارداتی

هیوندای توسان کراس

چند نکته درباره شماره گذاری خودروهای وارداتی

به همراه داشتن مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی ) و مدارک محل سکونت صاحب ماشین
به همراه داشتن برگه تسویه حساب بیمه شخص ثالث
به همراه داشتن پروانه گمرکی یا گواهینامه گمرکی
حضور صاحب ماشین یا نماینده ی آن با ماشین در مراکز تعویض پلاک
ارائه کاردکس برای خودروهایی که توسط شرکت های واردکننده خریداری شده اند
پرداخت کردن دیون دولتی ( عوارض گمرکی و شهرداری و … )
پرداخت کردن هزینه ی پلاک برابر با تعرفه پلاک تعیین شده در ابتدای سال

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی