مناطق امن تهران برای زندگی

مناطق امن تهران برای زندگی

امنیت اجتماعی در مناطقی که افراد زندگی می کنند یک شاخص اصلی برای انتخاب خانه می باشد. قطعا این امنیت به تردد زنان و کودکان بسیار ارتباط دارد. همچنان که با وجود شبکه های مجازی و انتشار اخبار مردم متوجه شده اند که چه بسیار جنایت ها و اتفاقات ناگواری این روزها آن ها را تهدید می کند. برخی از مناطق در تهران از امنیت اجتماعی بسیار بالایی برخوردار هستند و برخی از مناطق تهران از حضور به موقع ماموران انتظامی رضایت ندارند و متاسفانه امنیت لازم در آن مکان ها برقرار نیست. در این مقاله سعی داریم امن ترین مناطق تهران را به شما معرفی کنیم.

فرمانیه , یکی از مناطق امن تهران

نام یکی از محله های بسیار زیبا و امن در تهران منطقه کامرانیه می باشد. این محله واقع در منطقه یک تهران و گران ترین خانه های تهران نیز در این منطقه موجود می باشد. می توان گفت افراد زیادی از رانندگی در این منطقه رضایت کامل داشته اند. میزان شکایت به شورای شهر در این منطقه بسیار پایین می باشد. در این محله اولین خط تلفن توسط ناصرالدین شاه کشیده شده است. آب و هوای این محله نسبت به دیگر مناطق تهران بهتر است. در این محله پارک های متعددی از جمله بوستان پگاه، بوستان امام علی اشاره کرد.

خط تاکسی و اتوبوس کامرانیه

از دیگر عواملی که به رفاه و امنیت افراد ساکن در خانه های کامرانیه کمک شایانی می کند خط تاکسی و اتوبوس می باشد. افراد می توانند از خطوط تاکسی و اتوبوس بهره ببرند. خطوط اتوبوسی در این محله باعث شده تا افراد به بلوارهای ارتش، مینی سیتی، فرمانیه و… به راحتی دسترسی داشته باشند.

امن ترین مناطق تهران برای زندگی

کلینیک های درمانی واقع در فرمانیه

وجود مراکز درمانی نیز یکی از مواردی است که موجب رفت و آمد افراد مختلف در منطقه می شود و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب می کند. یکی از مجهز ترین بیمارستان های تهران واقع در بیمارستان فرمانیه می باشد. این بیمارستان به صورت شبانه روزی باز است و در حال خدمت به مردم می باشد. افراد می توانند جهت ارتباط با این بیمارستان با شماره ۰۲۱۲۸۱۵۲۰۰۰ تماس حاصل نمایند.

از دیگر ویژگی های بسیار مهم در هر منطقه ای جهت برقراری امنیت، وجود کلانتری در آن مکان می باشد. یکی از پاسگاه های پلیس در منطقه یک تهران واقع در خیابان کامرانیه می باشد. با کمی تحقیق از وجود این گونه کلانتری ها در منطقه یک تهران به خوبی متوجه می شوید که این منطقه از امنیت بسیار بالایی برای رفت و آمد برخوردار می باشد.

ایمنی خانه های کامرانیه در برابر زلزله

خانه هایی که در مناطق یک تهران واقع شده اند بسیار ایمن و محکم هستند. معماران، خانه های این منطقه را با بهترین متریال برای صاحبان ساخته اند، اما بیشترین گسل در تهران واقع در منطقه یک، دو، پنج و بیست می باشد. البته قابل ذکر است که هیچ سازه ای در برابر زلزله ۹ ریشتری تاب آوری ندارد.

ایمنی خانه های کامرانیه

منطقه دو تهران

از دید بسیاری از همشریان تهرانی منطقه دو تهران بهترین مکان برای زندگی می باشد. یکی از دلایل این نظر، امنیت لازم برای تردد افراد می باشد.

ویژگی های منطقه ۲ تهران

از ویژگی های بسیار خوب در منطقه دو تهران می توان به بافت شهری، آب و هوای مناسب، ترافیک بسیار پایین، امنیت بالا و… اشاره کرد. نام محله های این منطقه ستارخان، پونک، تهران ویلا، سعادت آباد، شهرک غرب، صادقیه و… است. محله های این مناطق از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. از بیمارستان های این منطقه می توان به بیمارستان لاله، پارسیان، بهمن، امیرالمومنین اشاره کرد. برای مشاوره خرید و فروش ملک در منطقه ۲ با شماره ۰۲۱۴۶۱۱۲۱۲۱ تماس حاصل نمایید.

مناطق امن تهران

سعادت آباد

یکی از محله های منطقه دو تهران سعادت آباد است. این محله از خانه هایی با درهای ضد سرقت برخوردار می باشد. محله سعادت آباد در بین ساکنین تهران بسیار مکانی زیبا و امن می باشد. این محله دارای یکپارچگی بافت مردمی است. اکثر ساکنین این محله افرادی مرفه نشین هستند. کلانتری های اطراف این محله باعث شده است که میزان جرایم خیابانی در این منطقه کمتر باشد. حوزه استحفاظی خیابان های سعادت اباد از گردش های گشت های پلیس برخوردار می باشد. همین امر باعث شده است تا این مکان تبدیل به یکی از امن ترین نقاط تهران برای زندگی باشد.

منطقه ۲۲ تهران

از دیگر نقاط امن شهر تهران می توان به منطقه ۲۲ تهران اشاره کرد. طبق تحقیقات صورت گرفته ساکنان این منطقه از امنیت این مکان رضایت خاطر دارند.

نام محله های این منطقه دهکده المپیک، شهرک راه آهن، شهرک چشمه، شهرک لاله، شهرک امیر کبیر و… می باشد.

شهرک شهید باقری که به تازگی در این منطقه تاسیس شده است در شمالی ترین نقطه این مکان واقع شده است.

بیشتر ساکنان این محله افراد بازنشسته نیروهای مسلح می باشند.به دلیل نظامی بودن این منطقه می توان گفت منطقه ۲۲ از ایمنی زیادی برخوردار است.

دهکده المپیک

از امن ترین محله های تهران که واقع در منطقه ۲۲ است دهکده المپیک را می توان نام برد. این محله در شمال غرب تهران واقع شده است. جمعیت این محله تقریبا بالغ بر ۷۰۰ خانوار می باشد. این محله به دلیل اینکه بافت قدیمی ساز دارد هیچگونه بازسازی در خانه هایشان ایجاد نشده است و همین امر باعث شده که این محله در برابر زلزله بسیار خطر آفرین باشد. البته برخی از بازسازی ها که همان نوسازی است در برخی از خانه ها شکل گرفته است. این محله از ایمنی لازم در برابر جرایم و تردد کودکان و زنان برخوردار می باشد.

به طور کلی مناطق شمالی و شمال غرب تهران از ایمنی لازم در برابر جرایم، سرقت و تصادف برخوردار است و برای تردد کودکان و نوجوانان و زنان محل مناسبی است، اما برخی از مناطق بالا نشین از ایمنی لازم در برابر زلزله برخوردار نمی باشند.

دهکده المپیک تهران

سوالات متدوال درباره مناطق امن تهران

امن ترین مناطق تهران هم از نظر زلزله و هم از نظر اجتماعی کدام است؟

یکی از امن ترین ترین مناطق تهران محله امیریه است. این محله نه تنها در روی گسل نمی باشد بلکه یکی ازمحله های بالا نشین شهر تهران نیز می باشد.

کدام منطقه تهران از لحاظ اجتماعی بسیار امن می باشد؟

مناطق یک و دو تهران که شامل محله های فرمانیه، کامرانیه، پونک، سعادت اباد می باشد جزو مناطق ایمن شهر تهران می باشند.

چرا مناطق شمالی تهران از امنیت بالاتری برخوردار است؟

پجمعیت کم محله های شمالی تهران یکی از دلایل امنیت این مناطق به شمار می آید. همچنین می توان گفت در خانه های این محله ها از درهای ضد سرقت، دوربین های مجازی، دزدگیر و… استفاده شده است.

چرا دهکده المپیک از ایمنی لازم در برابر زلزله برخردار نیست؟

این محله بافتی کاملا قدیمی دارد و خانه های این مکان بازسازی نشده اند که همین امر نشان دهنده نداشتن امنیت لازم در برابر زلزله می باشد.

کدام مناطق تهران در گسل قرار ندارد؟

به طور کلی مناطق مرکزی تهران مانند منطقه ۶، ۱۲،۱۱،۷، ۹،۱۰ روی گسل قرار ندارند.

کدام محله تهران از وجود کلانتری بیشتری برخوردار است؟

محله کامرانیه از تعداد بیشتری کلانتری برخوردار می باشد.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی