گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس بنز مدل Mercedes-AMG Project ONE را انتخاب نموده ایم که پیش از توضیح مشخصات و خصوصیات این خودروی مدرن جهت آگاهی شما عزیزان چکیده ای از نحوه تاسیس شرکت مرسدس را بیان می نمایم:

شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت (به اختصار: دِ. اِم. گِ) در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر (درگذشته ۶ مارس ۱۹۰۰) و ویلهلم مایباخ (درگذشته ۲۹ دسامبر ۱۹۲۹) تأسیس شد. در آوریل ۱۹۰۰ امیل یِلینِک، تاجر و سرمایه‌گذار دنیای نوپای خودروها، طی یک قرارداد پیشنهادی معادل ۵۵۰ هزار مارک آلمان را به دِ. اِم. گِ داد در صورتی که مایباخ می‌توانست خودرویی اسپرت و انقلابی برای او طراحی کند. خودرو درخواستی یلینک مشخصاتی بسیار پیشرفته‌تر از خودروهای زمان خود داشت. به دلیل علاقه بسیار یلینک به دخترش مرسدس (مرسیدِس)، که تولد او را برای زندگی خود خوش‌یمن می‌دانست، نام او را برای خودرو خود انتخاب کرد و نخستین خودرو با برند دایملر-مرسدس پس موفقیت مایباخ در طراحی خودروی موردنظر یلینک تولید شد. شرکت آ. اِم. گِ به دلیل موفقیت چشمگیر سری خودروهای مرسدس، این نام را برای همیشه برای خودروهای تولیدی خود حفظ کرد، حدود یک سال پیش، مرسدس بنز از برنامه‌ی تولید یک ابرخودرو تحت برند AMG پرده برداشت. از همان روزهای ابتدایی، مرسدس تاکید داشت که با تکیه بر دانش به کار رفته در خودروهای فرمول یک با نهایت صرفه‌جویی در مصرف سوخت، پروژه‌ یک را به تولید خواهد رساند.

گران ترین ماشین جهان

AMG_Project_ONE_Concept-201

حال با نگاهی به ارقامی که رسما توسط مرسدس بنز منتشر شده است، متوجه عظمت ابرخودروی پروژه یک می‌شویم. در حالیکه نهایت سرعت این محصول، در حدود ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است و چندان حیرت‌آور محسوب نمی‌شود؛ مرسدس پروژه یک، از پیشرنه‌ای ۱.۶ لیتری و ۶ سیلندر همراه با توربوشارژ برقی استفاده می‌کند که تا مرز ۱۱ هزار دور بر دقیقه، پیش می‌رود و به چرخ‌های عقب متصل است. این پیشرانه‌ که در وسط و عقب قرار دارد، با دو موتور برقی روی چرخ‌های عقب هماهنگ شده است تا مجموعا حدود ۶۷۰ اسب بخار، قدرت فراهم شود. از سویی دیگر، دو موتور برقی دیگر هم، به صورت مجزا روی چرخ‌های جلو قرار گرفته‌اند که هر کدام ۱۶۱ اسب بخار قدرت دارند. با این حساب، مجموع قدرت خروجی پروژه یک، نزدیک به ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد بود. موتورهای الکتریکی، قدرت مشابهی دارند و می‌توانند در نهایت سرعت گردش ۵۰ هزار دور بر دقیقه، عمل کنند. دیگر اطلاعات فنی پروژه یک، مجموع دقیق نهایت قدرت و گشتاور، میانگین مصرف سوخت و زمان رسیدن به سرعت‌های ۱۰۰ و ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است که  خیلی  کم  می باشد.

گران ترین ماشین جهان

Mercedes-AMG Project ONE

این محصول جدید مرسدس AMG؛ بالاترین کارایی به نسبت مصرف سوخت را در بین تمامی خودروهای این کلاس، ارائه می‌کند. که برای گران ترین ماشین جهان طبیعی به نظر می رسد. بیش از ۸۰ درصد انرژی حاصل از ترمز کردن خودرو، توسط سیستم الکتریکی در باتری‌های لیتیوم یون، از طریق چرخ‌های جلو بازیافت می‌شود. مجموع باتری‌ها، حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارند و هرچند از نظر فناوری، تفاوتی با نمونه‌های موجود در خودروهای فرمول یک مرسدس ندارند؛ چهار برابر، ظرفیت بیشتری فراهم می‌کنند؛ سیستم قوای محرک برقی پروژه یک، با ولتاژ ۸۰۰ ولت کار می‌کند که دو برابر نمونه‌های مشابه در خودروهای هیبریدی فرمول یک (از جمله مرسدس F1 W06) است و می‌تواند برای حرکت تا مسافت ۲۵ کیلومتر، بدون استفاده از بنزین و صرفا با تکیه بر نیروی الکتریکی، انرژی داشته باشد.

Mercedes-AMG Project ONE

بدنه‌ی ابرخودروی پروژه یک، از فیبر کربن یک پارچه است و آیرودینامیک کم‌نظیری ارائه می‌کند. چرخ‌ها در جلو، ۱۹ اینچ و روی محور عقب، ۲۰ اینچ هستند .پهنای تایرها ۲۵۰ میلی‌متر در جلو و ۳۰۰ میلی‌متر در عقب است که از برند میشلن و مدل مشهور پایلوت اسپرت کاپ ۲ انتخاب شده‌اند. ترمزها، لنت‌هایی از آلیاژ کربن سرامیک استاندارد دارند و مطابق قوانین فرمول یک ساخته شده‌اند، اما جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار با قابلیت تعویض از طریق پدال‌های پشت فرمان، خاص خودروی AMG پروژه یک طراحی شده است.

فضای داخلی Mercedes-AMG Project ONE

نمای داخلی این خودرو غالباً ساده‌گرایانه و با تمرکز بر راننده بوده و ریشهٔ طراحی آن در خودروهای فرمول یک را بیشتر نمایان می‌کند. غربیلک فرمان و پدال‌های پراجکت وان به‌سبک فرمان‌ها و پدال‌های فرمول یک بوده و برخلاف صندلی‌های خودرو، قابل تنظیم هستند. همچنین صفحه اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد به سمت راننده متمایل شده‌است. کلیدها و تنظیمات بر روی فرمان همانند فرمان خودروهای مسابقه‌ای رنگی هستند. آینهٔ دید عقب خودرو نیز مبتنی بر دوربین بوده و تصویر فضای پشت خودرو را در یک آینهٔ مرکزی نمایش می‌دهد. در برخی جاهای فضای داخل کابین این خودرو امکانات لوکس سنتی به چشم می‌خورد که در این میان چرم ناپا و حاشیه‌دوزی‌های دوخته‌شده به‌صورت دستی در صندلی‌های مستقل از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

 گران ترین ماشین جهان

نمای عقب و نمای بیرونی Mercedes-AMG Project ONE

نمای بیرونی گران ترین ماشین جهان با تمرکز بر قابلیت‌های آیرودینامیکی طراحی شده‌است؛ گرچه نمای کلی آن همچنان مشابه خودروهای مجاز جاده‌ای است. ورودی‌های بزرگ هوا در جلو، ورودی هوای نصب‌شده بر روی سقف و بالهٔ آیرودینامیک بزرگ که در طول نیمهٔ عقبی خودرو کشیده شده‌است، از جملهٔ ویژگی‌های آیرودینامیکی قابل اشارهٔ این خودرو هستند. علاوه بر بال کوسه‌ای عمودی نصب شده بر روی سقف که به پایداری جانبی خودرو به‌هنگام عبور از پیچ‌های مسیر کمک می‌کند، دو بالهٔ فعال در جلو و عقب خودرو باعث افزایش پایداری خودرو در پیچ‌ها می‌شوند. برای اطلاع از لیست انواع خودروهای لاکچری به دیگر مقاله های سایت زرین کلید مراجعه کنید.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی