اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل:

چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن:

اهمیت چیدمان صحیح منزل

شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده و سخت به نظر نیاید و هر کسی فکر کند که به راحتی می تواند از پس آن برآید، اما همانطور که قبلا هم گفتیم، این مسئله، یک تخصص است. هم فنی و هم هنری.

دکوراسیون داخلی منزل و اهمیت چیدمان صحیح منزل به معنی چیدمان وسایل در فضای داخلی خانه می باشد. این چیدمان فقط مختص اتاق‌ها نمی باشد و حتی فضای سرویس بهداشتی و حمام و آشپزخانه را هم در بر می گیرد.

شاید اولین و مهمترین نکته در ارتباط با دکوراسیون داخلی منزل، هماهنگی اجزای مختلف خانه در زمینه های مختلف مثلا در ارتباط با رنگ، نوع مدل ها(کلاسیک یا مدرن بودن) باشد.

این هماهنگی و یکپارچگی سبب زیباترشدن محیط، بخشیدن جلوه و شکوه بیشتر به فضا و همچنین حفظ آرامش محیط می باشد. علاوه بر این مسائل، با یک دکوراسیون درست و توجه به اهمیت چیدمان صحیح منزل و کاربردی، استفاده از فضای بیشتر هم، به راحتی محقق خواهد شد و این اتفاق در مورد منازلی با مساحت کمتر و کوچکتر بسیار با اهمیت است.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی منزل:

برای اینکه بتوانیم یک دکوربندی خوب و کاربردی در منزل داشته باشیم؛ اول باید با سبک های مختلف طراحی داخلی ، آشنایی داشته باشیم.

سبک مدرن:

سبک مدرن که امروزه طرفداران زیادی برای خود داشته و در سراسر دنیا، به یکی از بهترین و به روزترین طراحی های داخلی تبدیل شده است، سبکی بسیار ساده، بدون پیچیدگی های زیاد و معمولا با رنگ آمیزی خنثی می‌باشد.

سطوحی صاف، براق، با المان های ساده و با مواد اولیه ای مانند شیشه و استیل، با اشکال چندضلعی یا گوشه‌دار می تواند از نشانه های سبک دکوراسیون مدرن باشد. استفاده از مجسمه ها و تابلوهای نقاشی با مفاهیم انتزاعی هم می تواند الهام بخش فضای مدرن و صنعتی دنیای امروز باشد.

سبک مینیمال:

سبکی شبیه به سبک مدرن بوده که البته کمی با سادگی بیشتری همراه خواهد بود. در این سبک از سطوح خیلی براق استفاده نمی شود و معمولا رنگ های سفید و سیاه و خاکستری از رنگ های اصلی این سبک به حساب می‌‌آید. فضای خانه در این سبک، بسیار خلوت بوده و تمام عناصر اضافه از محیط حذف می شوند.

سبک کلاسیک صنعتی:

سبک هایی که متعلق به دو یا سه قرن قبل بوده و استفاده از عناصری همچون چوب و آجر، در فضای داخلی به کرات استفاده می شود. استفاده از مبلمان چرم و هر وسیله ای که نوستالژیک باشد، در این طراحی زیاد به چشم می خورد.

سبک کلاسیک تجملاتی:

این سبک متعلق به قرون قبل و مختص خانواده های اشرافی غربی بوده که در این سبک سرویس های مبلمان مجلل و کلاسیک، تجملات زیاد همراه با طراحی های پر نقش و نگار جا افتاده بود؛ چه در پرده و مبل و کاغذ دیواری، چه در انتخاب رومیزی ها، از این طرح استفاده زیادی میشود.

سبک سنتی شرقی و ایرانی:

در این نوع طراحی دکوراسیون داخلی منزل، از المان ها و عناصری که ریشه در تمدن شرقی به طور خاص ایرانی دارد، استفاده زیادی می شود. رنگ بندی در این سبک، متنوع و شاد بوده و استفاده از عناصر موجود در طبیعت مانند چوب، سنگ هم در این سبک استفاده میشود.

علاوه بر این، به کارگیری صنایع دستی، اعم از گلیم و انواع ظروف سفالی و تخت های سنتی برای نشستن و… در این نوع سبک حتمی و اجباری است.

اهمیت چیدمان صحیح منزل

سبک های تلفیقی:

برای بسیاری از افراد شاید استفاده ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک بهتر از تک بعدی بودن دکوراسیون باشد. برای همین به طور متعادل و تقریبا مساوی، از عناصری که در هر دو این سبک ها وجود دارند، استفاده می شود.

سبک های دیگری نیز در دنیا وجود دارد که متعلق به مناطق و کشورهای مختلف می باشد و البته بیشترین سبک هایی که در ایران به کار میرود در موارد بالا گفته شده و می توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت زرین کلید مراجعه کرده و از کارشناسان آن نظر خواهی کنید.

دکوراسیون داخلی منزل، ترکیبی از هنر، فلسفه، و معماری می باشد. برای انجام دکوراسیون خوب و مناسب حتما باید نکاتی را در نظر داشته باشیم، از جمله:

  • یکی از ارکان مهم در تغییر دکوراسیون داخلی منزل، تغییر رنگ دیوارها یا استفاده از کاغذ دیواری در مدل ها و طرح های متناسب با نوع فضا و چیدمان می باشد. رنگ روشن سبب بزرگتر شدن فضای داخلی خانه شده و سبب تقویت انعکاس نور خواهد شد.
  • مورد بعدی برای انتخاب یک تغییر بزرگ در نوع دکوراسیون منزل، تغییر در نوع پوشش زمین می باشد. می‌توانید با تغییر نوع سرامیک و کفپوش از لحاظ طرح، نقش و مدل، میتوانید در دکوراسیون خانه خود تنوع ایجاد کنید .
  • انتخاب نوع مبلمان متناسب با سبکی که در نظر دارید هم می تواند بزرگترین تغییرات را بوجود آورد. رنگ مبل، ابعاد و بزرگی سرویس، مدل و طراحی مبل و مواردی از این دست می تواند دکوراسیون داخلی منزل، را به نحوه چشمگیری تغییر دهد. سعی کنید در انتخاب نوع مبل و اندازه آن نهایت دقت را داشته باشید زیرا در صورت عدم هماهنگی هم میزان فضای در دسترس شما کم خواهد شد و هم جلوه ای که مبل باید از خود نشان دهد، وجود نخواهد داشت.
  • درانتخاب اجناس برای استفاده در فضاهای خالی مانند کنج های اتاق، روی شومینه، قسمت های بالایی دیوارها و …تنوع به خرج دهید همچنین نصب کردن چندین قاب عکس بر روی دیوار نیز به زیباتر شدن فضای راهروی ورودی کمک می‌کند. پس بهتر است با توجه به نوع راهرو و ورودی که منزل شما دارد، آن را به بهترین نحو زیبا و دلباز، کرد چون حسی که با وارد شدن از خانه می‌گیرید نشان دهنده‌ی حال و هوای تمام خانه است.
  • نحوه چیدمان مبلمان و اهمیت چیدمان صحیح منزل هم بسیار مهم می باشد. به گونه ای باید سرویس مبل را بچینید که هم تردد بین مبل ها امکانپذیر باشد، هم دسترسی به میز به راحتی صورت بگیرد و هم فضای آرام بخش در محیط حکم فرما شود.
    چیدمان ورودی اتاق باید به گونه ای باشد که در نگاه اول توجه کسی که وارد می شود را به خود جذب کند. استفاده از وسایل شاخص مانند میزهای خاص یا مجسمه های ویژه و منحصر به فرد، می تواند این مسئله را محقق سازد. البته حتما در نظر داشته باشید که این وسائل باید تناسب و توازن با بقیه اجزای دکوراسیون داشته باشد.

اهمیت چیدمان صحیح منزل

آشنایی با عناصر مهم در دکوراسیون داخلی منزل:

برای هر گونه تغییر دکوراسیون داخلی منزل، لازم است عناصر مهم تشکیل دهنده دکوراسیون را بشناسیم.

  • فضا: به محیطی که قرار است در آنها وسیله چیده شود فضا می گویند؛ فضا را به دو بخش مثبت و منفی تقسیم می کنند. فضای بدون وسیله را فضای منفی و فضایی که در آن وسیله وجود دارد را فضای مثبت می گویند.
  • خط: خطوطی که در محیط، اشکال مختلف را ساخته ومی توانند به انواع عمودی، افقی و مورب تقسیم شوند.
  • شکل: می توانند به صورت اشکال هندسی و اشکال ارگانیک تقسیم شوند.
  • نور: یکی از عناصر بسیار مهم در یک دکوراسیون، میزان نور و شدت و کیفیت آن می باشد. نور می تواند به شکل طبیعی (نور خورشید) و نور مصنوعی ( لامپ ها و روشنایی) وجود داشته باشد.
  • رنگ ها: تصور زیباترین دکوراسیون ها بدون وجود رنگ خوب و مناسب، اصلا امکانپذیر نخواهد بود.
  • بافت: به نوع دید یک سطح، بافت می گویند. یعنی اینکه سطوح مختلف را چطور لمس کنیم و ببینیم! مثلا نوع مصالح ساختمانی و یا تزئیناتی که برای دیوارها در نظر گرفته می شود بافت هستند.
  • الگو: به معنی همان سبک دکوراسیون می باشد که در کنار رنگ و بافت می تواند جلوه زیبایی را به فضا ببخشد.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی