استعلام خلافی خودرو

۴ روش گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک در سریع‌ترین زمان

استعلام و پرداخت کردن خلافی خودرو همیشه یکی از طولانی‌ترین و کلافه‌کننده‌ترین فرایندها را داشته است. آن‌قدر دفاتر پلیس +۱۰ شلوغ است که اکثر افراد، خواسته یا ناخواسته استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن را به تعویق می‌اندازند. البته امید به بخشش خلافی‌ها هم که معمولاً در اواخر سال اعلام می‌شوند، در این ماجرا دخیل است. در این مقاله به صفر تا صد گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک و حواشی و دردسرهای آن می‌پردازیم.

نکته قابل‌توجه در گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک

هرچند افراد به امید بخشش خلافی‌ها که در سال‌های اخیر صحبت‌هایی درباره آن بوده است، آن‌ها را پشت گوش می‌اندازند اما فراموش نکنید که پرداخت جریمه‌های الصاقی و تسلیمی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تنها تا ۶۰ روز مهلت پرداخت خواهند داشت و درصورتی‌که پرداخت آن‌ها را به تعویق بیندازید، باید دو برابر مبلغ را برای صفر کردن خلافی ماشین پرداخت کنید.

نکته حائز اهمیت این است که هیچ قانون و دستورالعمل مشخص و معتبری مبنی بر بخشش خلافی‌ها وجود ندارد، به همین جهت بهتر است نقد را بچسبید و از خیر نسیه بگذرید!

روش‌های استعلام خلافی خودرو

برای دریافت گزارش تخلفات رانندگی خودتان می‌توانید یکی از ۴ روش زیر را پیش بگیرید. در همه این روش‌ها امکان گرفتن خلافی خودرو با شماره پلاک وجود ندارد که در عوض روش‌های ساده‌تر و سریع‌تری برای پرداخت به شما معرفی می‌کنیم.

  1. استعلام خلافی ماشین با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰

شاید تنها روشی که میان مردم برای استعلام خلافی با شماره پلاک و صفر کردن آن وجود داشته باشد، مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ است که کم دردسر نیست! در این روش باید تمامی مدارک مربوط به مالکیت خودرو را همراه داشته باشید و ضمن دریافت ریز گزارش خلافی خودروی‌تان، هزینه استعلام را هم تمام و کمال پرداخت کنید. بااین‌حال این روش به شلوغی و معطلی‌اش واقعاً نمی‌ارزد!

  1. روش تلفنی گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک

با استفاده از تلفن گویا سایت پلیس راهور به شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸ با تلفن ثابت تهران و یا شماره‌گیری ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ با تلفن همراه، اقدام به گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک نمایید.

پس از وصل شدن تلفن گویا با شماره‌گیری عدد ۱ که برای استعلام تخلفات رانندگی، استعلام صدور گواهینامه و استعلام صدور کارت ماشین تعریف‌شده است به بخش بعدی وصل شوید و برای استعلام تخلفات رانندگی عدد ۱ را وارد نمایید. با دادن شماره پلاک ماشین خود به اپراتور، به‌راحتی و در کمترین زمان، میزان خلافی خود به شما داده خواهد شد.

پلیس راهور با این سامانه گویا، اطلاعات کافی و جامعی را درباره آدرس هیئت‌های رسیدگی به تخلفات در شهر تهران، نشانی مراکز تعویض پلاک، لیست آموزشگاه‌های دریافت گواهینامه انواع وسیله نقلیه و هم‌چنین مدارک احراز محل سکونت به‌منظور دریافت کارت ماشین را ارائه می‌دهد.

  1. دریافت استعلام تخلفات رانندگی از طریق پیامک

پلیس راهور برای تسهیل در فرایند گرفتن خلافی خودرو، شماره پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ را در نظر گرفته است. کافی است کد VIN که ترکیبی از اعداد و حروف است و روی کارت ماشینتان درج‌شده است را به این شماره پیامک کنید. خوشبختانه در این روش در عرض چند دقیقه، میزان خلافی خودروی‌تان در یک پیامک برایتان ارسال می‌شود و شما تنها هزینه ارسال پیامک را پرداخت خواهید کرد.

  1. خلافی خودرو با کد VIN از طریق USSD

همان‌طور که گفتیم  VIN، کد شناسنامه‌ای خودروی شماست که روی کارت ماشینتان نوشته‌شده است. برای دریافت خلافی با این کد، سپس کد دستوری *۱۱۰# را شماره‌گیری نمایید و کد VIN خود را وارد نمایید. چند لحظه منتظر بمانید تا پلیس راهور، گزارش ریز خلافی خودروی‌تان را ارسال نماید.

استعلام خلافی خودرو

سؤالات متداول درباره گرفتن خلافی خودرو با پلاک

  1. در کدام روش‌ها، گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک ممکن است؟

همان‌طور که در متن مقاله آمده است، روش مراجعه به پلیس +۱۰، تلفن گویا به شماره ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸  پرداخت خلافی با شماره پلاک ممکن است.

  1. بهترین روش برای پرداخت خلافی خودروی توقیف‌شده چیست؟

اگر خودروی شما توقیف‌شده است، بهتر است با مراجعه حضوری به پلیس +۱۰ جهت استعلام و صفر کردن خلافی اقدام نمایید.

  1. در صورت پرداخت اشتباه خلافی، چه باید کرد؟

گاهی اوقات افراد با واردکردن اطلاعات نادرست، به‌اشتباه خلافی دیگری را پرداخت می‌نمایند. برای رفع مشکل و بازگشت وجه، به واحدهای اجرائیات پلیس راهور در سراسر کشور مراجعه کنید و درخواست استرداد پرداختی اشتباه را مطرح نمایید.

انتشار در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته

نوشته های پیشنهادی

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان

گران ترین ماشین جهان مقاله ما در خصوص یکی از گران ترین ماشین جهان از یک  برند مشخص می باشد. که ما از برند مرسدس

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل

اهمیت چیدمان صحیح منزل: چیدمان و دکوراسیون داخلی و تعریف آن: شاید در ابتدای امر، دکوراسیون، اهمیت چیدمان صحیح منزل و طراحی آن، زیاد پیچیده

فنگ شویی

فنگ شویی

فنگ شویی ریشه‌ی آیین فنگ شویی (Feng Shui) به باورهای مردمان شرق آسیا، به‌ویژه اهالی چین باستان برمی‌گردد. طبق ادعای آیین فنگ شویی، پاکیزگی، روشنایی